Ferrari mohlo pomýšlet na stupně vítězů
V Belgii se z dvojice pilotů Scuderie více dařilo Kimimu Räikkönenovi. Fernando Alonso se musel spokojit s pouhou osmou pozicí.
V Belgii se z dvojice pilotů Scuderie více dařilo Kimimu Räikkönenovi. Fernando Alonso se musel spokojit s pouhou osmou pozicí.
Fernando Alonso letos v Belgii neměl na růžích ustláno. Největší potíže mu paradoxně způsobil vlastní tým. Mechanici se snažili vůz nastartovat. Alonso měl podezření na vadnou baterii, šéf týmu Marco Mattiacci upřesnil, že na vině byl samotný startér.
„Naším hlavním problémem byla baterie před startem. V době, kdy jsem musel do boxů, jsem byl před Bottasem, který dojel třetí. Zřejmě jsme se mohli pohybovat někde kolem této pozice.
V závodě jsem se cítil být docela konkurenceschopný. Věděli jsme, že naše hlavní slabina bude nejspíše tkvět v maximálce na rovinkách. Ještě větší handicap to představovalo po penalizaci, kdy jsem musel bojovat z nižší pozice. Nicméně musím říct, že s vyvážením vozu jsem byl dnes poměrně spokojen,“ přiznal Alonso.
Kimi Räikkönen je někdy označován jako Král Spa. Také v letošní Velké ceně Belgie se předvedl v dobrém světle. Finský pilot nakonec dojel jen těsně za stupni vítězů a vlastně poprvé v letošní sezoně dokázal předčit svého týmového kolegu.
„Závod byl čistý, neměli jsme takové problémy jako v minulosti, kdy se nám vždy něco pokazilo. Pro mě to byl zřejmě první čistý závod v sezoně. To pomáhá. Mohli jsme si jet vlastní závod a výsledek byl hned lepší.
V několika posledních závodech jsme si možná věřili více, ale v kvalifikacích a závodech se přihodila spousta věcí, například jsem měl polámaná křídla kvůli srážkám s jinými vozy. To vám samozřejmě pokazí závod, jelikož nemůžete jet podle svého tempa.
Hlavní je, že dnes se nám problémy vyhnuly a mohli jsme jet naplno. Pořád tu byly jisté těžkosti s ovládáním vozu, ale s tím jsme počítali. Jistě existují místa, kde se můžeme zlepšit. Ve voze už se ale cítím líp. Snad teď budeme mít víc čistých víkendů.
S Williamsem to vlastně ani nebyl žádný souboj. Na rovince je mnohem rychlejší. V jednom kole mě málem dostal, ale dokázal jsem se ubránit. V následujícím kole jsem už neměl šanci. Pro mě osobně to nic neznamená.
Máme trochu nižší výkon. Nemáme tolik koní, kolika disponují oni. Také rekuperace energie je jiná. To v současnosti představuje velký problém. Ale zlepšili jsme se, je to rozhodně lepší než na začátku roku,“ přiznal Räikkönen.
Diskuse k článku