Ferrari mělo v úmyslu angažovat Paddyho Lowea z Mercedesu
Ferrari mělo v úmyslu získat do svého týmu technického ředitele konkurenčního Mercedesu Paddyho Lowea. Z tohoto záměru ale ustoupilo. Podle prezidenta Scuderie jeho stáj může dosáhnout vítězství i s méně známými zaměstnanci. Lowe má smlouvu s Mercedesem do konce letošního roku. Podle nedávných spekulací by mohl zamířit k Williamsu, zatímco bývalý technický ředitel Ferrari James Allison…
Ferrari mělo v úmyslu získat do svého týmu technického ředitele konkurenčního Mercedesu Paddyho Lowea. Z tohoto záměru ale ustoupilo. Podle prezidenta Scuderie jeho stáj může dosáhnout vítězství i s méně známými zaměstnanci.
Lowe má smlouvu s Mercedesem do konce letošního roku. Podle nedávných spekulací by mohl zamířit k Williamsu, zatímco bývalý technický ředitel Ferrari James Allison by potenciálně mohl nahradit Lowea u Mercedesu.
Allison od Ferrari odešel v polovině letošní sezony, ve funkci ho nahradil bývalý šéf oddělení motorů Mattia Binotto. Prezident italského týmu Sergio Marchionne potvrdil, že díky tomuto přeskupení nebylo potřebné přetahovat zaměstnance od konkurence.
„Navrhli jsme to, ale toto místo bylo pokryto. Nepotřebujeme hrdiny typu Ross Brawn, kteří vyřeší všechny problémy. Všichni na tom pracujeme společně, my to dokážeme. Nechci, aby se měnil tým.“
Letos Ferrari oproti ročníku 2015 nedokázalo vyhrát ani jediný závod a v Poháru konstruktérů kleslo na třetí místo. Přesto ambice pro sezonu 2017 zůstávají vysoké. Marchionne si myslí, že restrukturalizace vyřešila hlavní nedostatky týmu.
„Máme dva piloty, kteří jsou mistry světa. Chtějí vyhrávat. Restrukturalizovaný tým je schopný lépe reagovat na změny ve vývoji. Naším cílem bylo v první řadě zlepšit výměnu informací. Teď máme jeden tým, bez ohledu na různá oddělení a kompetence, stejně jako jeden monopost. Tak to nikdy jindy nebylo. To je také důvod, proč jsme se s naším optimismem před rokem spletli. Pokud jeden z mých zaměstnanců něco řekne, já to neověřuji, já mu věřím.
V Austrálii jsme zvolili špatnou strategii, ale uvědomili jsme si, že můžeme být silní. Ale pak jsme se nezlepšovali a naše konkurence šla dopředu. Nejhorší kromě ztráty bodů je, že auto celý rok zůstalo stejné, nezlepšili jsme výkon. To proto jsme se od srpna rozhodli změnit metodu naší práce. Formule 1 stojí Ferrari spoustu peněz a žádná výhra, to je bolestivé.“
Marchionne také dodal, že přijme zodpovědnost za případný neúspěch v sezoně 2017. „Pokud budeme pokračovat bez výher, bude to má vina. To říkám fanouškům Ferrari, kteří si stěžují. Nečekejte žádné sliby. Naposledy jsem nebyl opatrný. Teď už si jen přeji, abychom byli lepší než v sezoně 2016, to si myslím, že nebude těžké.“
Čtěte dále: Spekulace, která dává smysl. Ron Dennis se chce vrátit do F1 prostřednictvím Manoru
Diskuse k článku