Ferrari mělo na vývoj monopostu více času, přesto se považuje za outsidery
Italská stáj po prvních testech vypadá nejrychleji, ale samotné vedení to popírá. Skutečnost uvidíme až s prvním závodem v Bahrajnu.
Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto říká, že vývoj, který byli schopni udělat na voze pro rok 2022 ve srovnání s Mercedesem, měla hodnotu jen do desetiny sekundy na kolo.
Nové vozy týmů formule 1 pro nadcházející sezonu byly první, které byly navrženy a vyrobeny podle nových pravidel aerodynamického vývoje.
Vzhledem k tomu, že Mercedes vyhrál šampionát konstruktérů v roce 2020, měl v loňském roce, kdy se navrhovaly jejich vozy pro novou sezonu, povoleno nejméně času na vývoj. Ferrari se v roce 2020 umístilo na šestém místě, a proto smělo udělat více práce než Mercedes, plus soupeři z Red Bullu, McLarenu, Astonu Martin a Alpinu.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff tvrdí, že další vývojové zdroje Ferrari pro ně mohly mít hodnotu alespoň dvou desetin sekundy. Binotto si ale myslí, že to je polovina.
„Máme ještě několik jízd v aerodynamickém tunelu, ale když se podíváte na množství, je to pár tréninků za celý rok. Je to možná desetina na kolo, pokud jste velmi dobří, myslím, že to je to číslo.”
Takzvaná aerodynamická pravidla ‚sliding scale‘ mají povzbudit týmy, aby využívaly své vývojové schopnosti efektivněji.
„Všechno záleží na tom, jaké máte priority, jak jste dobří a efektivní ve svých činnostech. Pokud se podíváte na Mercedes, Red Bull, jak silní byli v loňském roce, není pochyb o tom, že jako tým jsou velmi, velmi silní a myslím, že předpisy jsou na místě, aby pomohly těm, kteří jsou méně efektivní.”
Lewis Hamilton řekl, že Ferrari by mohlo být s vývojem vozů několik měsíců před Mercedesem, protože nebylo v boji o loňský šampionát a mohlo by své úsilí přesunout do nadcházející sezony dříve.
„Bylo pro nás důležité zaměřit se na rok 2022. Vždy jsme říkali, že je to dobrá příležitost,” pokračuje Binotto.
„Nyní jsme na správné cestě a snažíme se pochopit auto. Jak z toho těžíme, myslím, že nám ukážou až další měsíce a ne další dny. Myslím, že jak jsem řekl před několika týdny, než uvidíme plný potenciál těchto vozů, dejme tomu alespoň čtyři až pět závodů, protože je toho ještě tolik, co se musíme naučit, přizpůsobit, a řešit.”
Binotto očekává, že během úvodních závodů uvidí různou rovnováhu mezi týmy, pokud jde o relativní konkurenceschopnost.
„Myslíte, že z toho máme nějaký užitek? Upřímně si myslím, že nejsme nejsilnější tým, jsme stále outsideři a ne favorité.”