Ferrari má “zřetelně” jasno o svých chybách. Příští rok bude mít novou formuli

Ferrari už údajně ví, kde se s letošním vozem SF-23 stala chyba. Hodlá se z toho poučit a pro příští sezonu překopat celý koncept auta.

Štítky: Ferrari Zveřejněno 26. 08 2023 — Petr Horák

Letošní Ferrari sice získalo dvě pole position, ale jinak podává nevyrovnané a především v závodě velmi nevýrazné výkony. Právě kvůli těmto charakteristikám vozu SF-23 je tým z Maranella až na čtvrtém místě v poháru konstruktérů. Poslední měsíce se tak snažila italská stáj zjistit, z čeho pramení největší vady letošního monopostu.

Vedoucí oddělení šasi Enrico Cardile si myslí, že už na to přišli. “Už nám je zcela jasné, kde jsme s autem udělali chybu a jaké jsou jeho slabiny. Teď už to není o pochopení, co máme dělat. Je to o tom doručit dobrý produkt, který splní vytyčené cíle. Nejsme v zemi nikoho. Musíme pracovat, najít dobré vlastnosti vozu, abychom dosáhli cíle,” řekl Cardile v Zandvoortu.

SF-23 je evolucí loňského vozu F1-75. Pro příští rok ale Ferrari slibuje zbrusu nové auto. Cardile vysvětlil: “Bude to hodně jiné, protože jsme si uvědomili, že nějaká architektonická rozhodnutí nebyla správná. To následně omezovalo vývoj auta. Příští vůz nebude evolucí toho letošního, jako je ten letošní evolucí loňského. Bude to zbrusu nové auto, jiné šasi, jiný design a jiná zadní část, což nám umožní lepší vývoj a dosažení cílů.”

Ferrari stále plánuje vylepšení na letošní monopost, která by mohla pomoci s hledáním řešení pro příští sezonu. Designérský tým se už ale plně soustředí na auto pro rok 2024. “Bylo pro nás zásadní dát hodně úsilí do letošního auta, abychom lépe pochopili jeho slabiny a mohli odvést lepší práci. Auto jsme vyvíjeli ve větrném tunelu i během letní přestávky, ještě přivezeme nějaká vylepšení. Ale teď už se v tunelu plně soustředíme na rok 2024. Na Zandvoortu jsme první trénink věnovali specifickým testům, abychom optimalizovali všechny procesy a měli data pro vylepšování auta příští rok,” dodal Enrico Cardile.