Ferrari má teď nejsilnější motor, potvrzují i soupeři

Mexický závodník Sergio Pérez si podle výsledků kvalifikace na GP Bahrajnu myslí, že motor Ferrari doznal jasného pokroku a Maranello má tak aktuálně nejsilnější pohonnou jednotku ve startovním poli. Této teorii nahrává i fakt, že Alfa Romeo a Haas, které rovněž využívají motor Ferrari, skončily na šestém, respektive sedmém místě.

Štítky: Carlos Sainz Charles Leclerc Ferrari Zveřejněno 21. 03 2022 — Vašek Štěpánek

„Je očividné, že Ferrari má v současnosti nejsilnější motor ve startovním poli. Jejich zákaznické týmy Alfa Romeo a Haas byly v kvalifikaci také velmi vysoko, což dokazuje sílu, kterou Ferrari přes zimu ve svých motorech našlo, věci se ale v F1 mohou rychle změnit,“ uvedl Pérez.

S pokrokem svého týmu je spokojen také vítěz první kvalifikace v roce 2022 Charles Leclerc, pilot Ferrari má radost hlavně z konstantního pokroku. „Neviděl jsem ještě žádná data, ale určitě jsme na tom lépe než vloni.

Mám z toho opravdu radost, je skvělé vidět, že tým jde správným směrem a rozhodnutí, která jsme přes zimu udělali se vyplácí. Zvedla se také Alfa a Haas, myslím, že to ale není pouze o motoru, obě stáje byli rychlé i v pomalých zatáčkách,“ prohlásil Leclerc.

K tématu o pohonných jednotkách Ferrari se stihl vyjádřit také druhý pilot Scuderie Carlos Sainz. Španěl skončil v kvalifikaci na třetím místě, v prvních pokusech ale zajel nejrychlejší kolo a dlouho se držel na prozatímní pole position.

„Určitě nesníme podcenit pokrok, kterého jsme přes zimu s našimi motory dosáhli. Je to skvělé a chci poděkovat každému v továrně, který se na tomto zlepšení podílel. Určitě to pomáhá i dalším týmům,“ chválil Ferrari Sainz.

Italové měli silný motor už v roce 2019, kdy jejich monoposty létaly na rovinkách, až to bylo soupeřům podezřelé. Začátkem roku 2020 FIA vydala novou směrnici na stavbě motorů a forma rudého týmu rapidně klesla.

Ferrari většího pokroku dosáhlo až vloni, a to při GP Ruska, kde byl představen nový a větší upgrade pohonné jednotky. Zákaznické týmy Alfa Romeo a Haas tento motor dostaly až letos a jejich zisky jsou tak ještě o něco větší.

I přes očividné zlepšení Ferrari neusíná na vavřínech, rudé monoposty v kvalifikaci v Bahrajnu rozdělil obhájce titulu Max Verstappen, který si zajistil druhé místo. I samotní piloti svůj tým vybízejí k neustálému vývoji.