Ferrari je spokojené: Data ukazují zrychení na rovinkách

Pozorovat rudé vozy z Maranella na trati, to muselo být pro fanoušky v minulé sezoně obrovské trápení. Motory Ferrari by však v tomto roce měly být na vyšší úrovni. Ferrari totiž seduje výrazná zlepšení.

Štítky: Ferrari Zveřejněno 3. 03 2021 — Martin Vejdělek

Italská stáj má za sebou nejhorší sezonu za uplynulých čtyřicet let. Dokázala sice ukořistit tři pódiová umístění, často však jezdci kroužili až na hranici bodovaných umístění a výsledkem budiž šestá příčka v Poháru konstruktérů.

Aby si člověk uvědomil, co je hlavním problémem Ferrari, nemusí to být žádný inženýr. Vozidlo zkrátka a jednoduše postrádalo rychlost na rovných úsecích, na čemž i podle Mattii Binotta v Maranellu zapracovali.

„Minulý rok byla naším hlavním problémem rychlost na rovinkách. Zapracovali jsme jak na výkonu, tak na aerodynamice, abychom snížili odpor auta,“ říká šéf stáje.

„Podle našich čerstvých simulací můžeme na základě našich dát z větrného tunelu říci, že jsme na rovinkách získali nějakou rychlost zpět. Takže očekávám, že rychlost nebude takovým problémem, jakým byla.“

Z toho by měly profitovat i další týmy, neboť zákazníci Ferrari rovněž velmi utrpěli. V celkovém pořadí sice Alfa Romeo a Haas zůstaly na osmé, resp. deváté příčce, nicméně v roce 2019 získali v součtu pětaosmdesát bodů, kdežto loni pouhých jedenáct.

„Doufáme, že budeme konkurenceschopní, ale to se dozvíme až v Bahrajnu, protože vše je relativní k tomu, jak si vedou ostatní,“ naráží Binotto jak na testy na okruhu Sakhiru, které proběhnou už příští víkend, tak na první závod sezony naplánovaný o dva týdny později.

Ve Ferrari věří, že se jim povede přiblížit se špičce a získávat častěji pódiová umístění, leč rozhodně nemůžeme předpokládat, že bychom tradiční tým viděli v popředí šampionátu jezdců či konstruktérů.

„Každopádně podle našeho názoru máme auto, které je mnohem výkonnější v porovnání s tím loňským, a když říkám výkonnější, tak tím mám zase na mysli jak pohonnou jednotku, tak aerodynamiku.“

Svůj vůz s kompletně předělaným motorem Ferrari odtajní jako suverénně poslední ze všech účastníků seriálu F1. Představení se uskuteční 10. března, tedy jen dva dny před začátkem testování.

Kromě nového auta půjde rudá stáj do sezony i s novým jezdeckým složením. Zůstává sice talentovaný Charles Leclerc, Sebastiana Vettela ale nahradil Carlos Sainz z McLarenu.