Ferrari chystá vylepšení, které ho může udržet v boji o titul
Ferrari vstoupí do druhé poloviny sezóny s teoretickou šancí na titul. Musí ale vychytat několik věcí.
Ferrari vstoupilo do sezóny 2024 v dobré formě. Ve chvíli, kdy se zdál být Red Bull nedostižný, bylo Ferrari jasně druhým nejrychlejším týmem. Tým z Maranella se radoval z triumfu v Austrálii a Monaku. S postupnou ztrátou formy Red Bullu to vypadalo, že by Ferrari mohlo být reálným vyzyvatelem v boji o titul.
Od Kanady se plány Ferrari začaly bořit. V severoamerickém státě Leclerc se Sainzem nebodovali a do následujícího závodu šli s řadou vylepšení, které nefungovaly. Nová podlaha přinesla nepříjemné poskakování monopostů, které bylo noční můrou pilotů zejména v roce 2022.
Dalším problémem slavného týmu je fakt, že obrovský krok kupředu udělala konkurence v podobě McLarenu a Mercedesu. Z posledních čtyřech závodů vyhrál Mercedes tři a McLaren nebyl naposled na pódiu před 11 závody v Austrálii.
První cestou ke ztracené formě byla oprava podlahy. Ta se poprvé ukázala na Hungaroringu, kde však vzhledem k typologii okruhu nemohla být řádně vyzkoušena. Pravá zkouška přišla v belgickém Spa, kde získal Charles Leclerc po penalizaci Verstappena pole position a v závodě třetí místo po diskvalifikaci George Russella.
Je nutné dodat, že i přes mírně pozitivní výsledek Ferrari na Mercedes i McLaren ztrácelo. Aktuální sezóna je jako na horské dráze a ve chvíli, kdy Ferrari vyřešilo problémy s podlahou, může být na cestě vzhůru.
Pro následující závody plánuje tým z Maranella malé, ale důležité změny ve vnitřních prvcích zavěšení, které mají pomoci od problémů, které Ferrari v posledních závodech před letní pauzou postihly.
Do konce sezóny zbývá 10 závodů, ve hře je tedy ještě ohromné množství bodů – jeden tým jich může získat maximálně 485. Na druhý McLaren ztrácí Ferrari 21 bodů, na vedoucí Red Bull 63 bodů. S přihlédnutím k turbulentnímu vývoji letošní sezóny rozhodně nemůžeme ani jeden z těchto týmů odepisovat.