Ferrari a Renault vysvětlují, proč na rozdíl od soupeřů nemají vylepšený motor

Zatímco Mercedes a Honda v Rakousku jezdí s vylepšenou pohonnou jednotkou, Ferrari i Renault (a jejich zákaznické týmy) mají k dispozici stejný agregát, jaký měly týmy nasadit původně v Austrálii. Proč tomu tak je?

Štítky: Ferrari Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 4. 07 2020 — Lukáš Štěrovský

To může mít vliv na celý ročník, neboť vedení formule 1 zmrazilo vývoj motorů kvůli omezení nákladů po pandemii koronaviru, která měla (a pořád má) na týmy silně negativní finanční efekt. Jinými slovy ten motor, s jakým týmy nastoupily v Rakousku, budou mít po zbytek roku. Jedinou možností, jak ho upravit, jsou prokazatelné problémy se spolehlivostí.

Výkonnostní ztrátu by tak mohly mít stáje Ferrari a jejich zákaznické týmy Haas a Alfa Romeo, stejně jako Renault a potažmo i jeho zákazník McLaren.

„Máme stejný motor jako v Austrálii,“ potvrdil lodivod Ferrari Mattia Binotto. „Továrna byla dlouho zavřená, takže na vývoj bylo velmi málo času. Nepřišli jsme s ničím odlišným a do konce roku je vývoj motoru zmražen.

Vím, že jiní továrny měly příležitost dál pracovat a vyvíjet, a jsme si vědomi toho, že mohou mít výhodu. To je součástí hry. Myslím, že je to součást celkového kompromisu, který jsme během zavření továren akceptovali s ohledem na dobro sportu.“

Ferrari není nejrychlejší. Ve třetím závodě nasadí zcela předělaný vůz

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul byl ve vysvětlení toho, proč jeho tým takto „zaspal“, ještě konkrétnější. „Je to oběť za zvládnutí mimořádně závažné krize. Mluvíme tu o velkém snížení příjmů. Diskutujeme to i se sponzory, kteří jsou velmi loajální, ale všichni se samozřejmě potýkají s výzvami ve svých vlastních odvětvích.

Museli jsme učinit nějaké rozhodnutí, a jedno z nich, které jsme udělali, bylo zastavit vývoj motorů a zaměřit se na to, co bude dalším krokem. Ten budeme mít příležitost diskutovat později,“ vysvětlil Abiteboul.

Výrobci motorů budou moci představit nový agregát pro rok 2021 a bude jim dovoleno nasadit jednu vylepšenou verzi a další v nadcházejícím roce, než dojde pro sezony 2023 a 2024 ke kompletnímu zmražení vývoje pohonných jednotek.