F1 už řeší motory pro rok 2025. Renault chce jít cestou elektrifikace
Podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboul chce Renault jít v budoucnu cestou elektrifikace pohonných jednotek. Mercedes je ale spíše toho názoru, že je prozatím nutné se držet aktuální specifikace motorů.
Očekává se, že momentální hybridní éra, která vešla na světlo světa roku 2014, bude platit do konce sezony 2024. Ta nová by proto měla přijít na řadu od sezony 2025 nebo 2026. Prozatím ale není jasné, jakým směrem se bude chtít šampionát formule 1 dále ubírat.
Proto šéf týmu Renault Cyril Abiteboul říká, že je budoucnost formule 1 ve značném nebezpečí, protože je relativní možnost, že zůstane oproti ostatním šampionátům pozadu. „Pokud se podívám na tempo, jakým se mění dění ve světě, je podle mého názoru opravdu reálné, že zůstane formule 1 značně pozadu. Podívejte se na vyjádření Grety Thunbergové nebo na rozmach elektrifikace.
V zásadě se snažím vyburcovat všechny ostatní strany, abychom se rychle začali bavit o různých variantách nových pohonných jednotek. Především jak by měly vypadat a jaká by byla jejich předpokládá cena. Musíme také zastavit obrovské utrácení peněz za aktuální vývoj, protože momentálně všichni výrobci pohonných jednotek utrácí opravdu bláznivé částky. Myslím si, že bychom si měli sednou a začít utrácet peníze za něco, co má nějakou budoucnost, nemyslíte? Pravděpodobně by to znamenalo menší investice do spalovacích motorů, ale na druhou stranu bychom se mohli více soustředit na vývoj elektrických částí,“ nabádá ostatní výrobce pohonných jednotek Abiteboul.
Šéf Mercedesu Toto Wolff je ale jiného názoru. „Z hlediska aktuálních nákladů bychom společně s FIA a Liberty media chtěli zachovat prozatím stávající pohonné jednotky. Přesto uznávám, že se dění ve světě rychle mění a v ulicích jsou miliony lidí, kteří protestují nebo fandí věcem za změnu klimatu.
Víte, my si jako dodavatelé pohonných jednotek musíme především položit otázku, jaká je vize budoucího motoru formule 1? To samozřejmě v závislosti na nákladech a také s ohledem na fakt, že hybridní komponenta bude vždy podstatně větší než klasický motor, což se projeví na ceně,“ říká Wolff.
Diskuse k článku