Ecclestone otočil a říká: Snižme ceny pořadatelům závodů

Ecclestone v Bahrajnu hájil svůj styl vedení formule 1. Carey však oponuje, že jej nezajímala dlouhodobá vize sportu, ale krátkodobé zisky.

Štítky: Bernie Ecclestone Chase Carey Zveřejněno 19. 04 2017 — Pavel Fabry

Nový výkonný ředitel formule 1 Chase Carey zareagoval na komentáře Bernieho Ecclestona, který říká, že současné poplatky, které musí promotéři velkých cen platit, jsou příliš vysoké a promotéři se proto jistě brzy budou dožadovat jejich snížení. Zároveň poznamenal, že společnost Liberty Media, která je aktuálním vlastníkem práv na F1, se nezajímá o zisky, zatímco on musel uspokojit zainteresované akcionáře, společnost CVC Capital Partners.

Carey oponuje tím, že zatímco Ecclestone se soustředil na krátkodobé zisky, jeho společnost zajímá spíše dlouhodobá budoucnost. Promotéři podle jeho názoru neplatí zbytečně moc, pokládá si však otázku, zda F1 investuje správným způsobem, aby jejich snažení podpořila svým produktem.

Ecclestone se objevil v paddocku Velké ceny Bahrajnu jako host korunního prince, v neděli se přišel podívat přímo na startovní rošt. V pátek se setkal s novináři a řekl: “Jediná věc, která by byla dobrá pro všechny, by byla, kdybychom mohli po promotérech chtít mnohem méně peněz. Já jsem po nich chtěl až příliš za to, co jim poskytujeme.

Komerčně jsem uzavřel některé dobré dohody. Platí spoustu peněz a většina z nich, pokud ne všichni, na tom nevydělávají vůbec nic. Spíš naopak. Obávám se, že dříve či později vlády, které za nimi stojí, řeknou, že co je dost, to je dost a na shledanou. Kdybychom mohli snížit ten poplatek, který platí, mohli bychom chtít mnohem méně peněz za vstupenky a prodat jich více.”

Carey naopak řekl: “Tohle byly dohody sjednané mezi dvěma stranami, které byly kompetentními stranami a pokud je nějaká definice férové hodnoty, pak je to dohoda, na které se dvě kompetentní strany shodnou. Nikdo nebyl podveden. Má-li to mít nějakou pointu, investovala F1 správným způsobem, aby ty podniky podpořila? Není to o tom, že by ty poplatky byly přemrštěné, je to spíš o tom, zda jsme dostáli svého tam, kde jsme měli.

Když tedy Bernie říká, že nám nejde o zisky, co tím myslí, je, že investujeme do marketingu, investujeme do digitalizace. On se staral o krátkodobé zisky, nás zajímá dlouhodobá hodnota. Často, když budujete hodnotu, investujete peníze v rané fázi, abyste zvýšili hodnotu v pozdější.

Když se podíváte na sporty, které ohromně vyrostly, jako je anglická Premier League nebo NFL, oni investovali, aby vyrostla jejich frančíza. My jsme se rozhodli, že zvýšíme hodnotu, ale věříme, že je důležité investovat do sportu. Zajímají nás zisky, ale realisticky je dlouhodobá hodnota tím, o čem to celé je.

Proto některé věci, které měly být udělány lépe, abychom podpořily ty podniky: prodat sport lépe, vytvořit přístup k digitálním platformám, abychom přitáhli nové fanoušky, zajistit výzkum, abychom pochopili, jak to dělat lépe, takové nástroje neexistovaly.

Tyhle (Ecclestonovy) výroky o zisku mluví za vše. Je to o krátkodobém zisku? Ne. My to říkáme zcela jasně. Myslíme si, že je potřeba vybudovat dlouhodobou hodnotu. To, že investujeme peníze neznamená, že nás zisk nezajímá.”

Diskuse k článku

Napsat komentář