F1 mohla mít první ženu po 30 letech. Získalo ji IndyCar

Kolumbijská závodnice působila v roli vývojové jezdkyně Sauberu/Alfy Romeo ve formuli 1 mezi lety 2018 až 2021. Nyní však pro Calderón přichází jiný splněný sen - pojede IndyCar.

Štítky: Alfa Romeo Tatiana Calderón Zveřejněno 20. 01 2022 — Jiří Košta

Calderón závodila v sezoně 2019 mimo jiné i ve formuli 2 pro tým BWT Arden po boku tragicky zesnulého Antoina Huberta. Poslední dvě sezony ale vedle své role testovací pilotky Alfy Romeo závodila v Japonsku s týmem Drago Corse with ThreeBond.

Přestože byla Kolumbijka spojována i se sedačkou přímo ve formuli 1, veškeré snahy skončily testem tehdy Sauberu C32 ze sezony 2013, kde odjela 505 kol. Závodnice také řídila i tehdejší aktuální Alfu Romeo C37 v rámci filmovacího dne.

Formule 1 stále ale ženám nepřeje, protože naposledy se účastnila oficiální Velké Ceny jako závodnice Giovanna Amati ve třech víkendech pro Brabham v sezoně 1992. Blízko byla i například současná manželka šéfa Mercedesu Susie Wolff, která absolvovala s Williamsem páteční tréninky v letech 2014 a 2015.

Dost možná i proto se Calderón přesunula do zámoří, kde ji letos bude čekat dvanáct závodů IndyCar ve třetím voze AJ Foyta.

„Od té doby, co jsem před 11 lety ve Spojených státech začala svou kariéru v monopostech, pro mě IndyCar bylo referencí a stát se letos na startovním roštu je splněným snem,“ řekla Calderon, který pro tým testovala na okruhu Mid-Ohio.

„Nemůžu se dočkat, až pojedu do Petrohradu na první závod sezony. Dobře si uvědomuji výzvu, která mě čeká, ale tohle je životní šance a ráda ji využiji na maximum.“

Porsche bude mít ve formuli E bude mít nového technického ředitele