V Kanadě došlo ke zlomovému momentu letošní sezony F1 Esports

F1 Esports má za sebou druhé kolo závodů, tentokrát se jelo na holandském Zandvoortu, kanadském okruhu Gillese Villeneuva a rakouském Red Bull Ringu. Pořadí stále jednoznačně vede Jarno Opmeer.

Štítky: David Tonizza F1 Esports Jarno Opmeer Zveřejněno 5. 11 2020 — Jiří Košta

Druhý podnik letošní sezony začal na okruhu Zandvoort, kam se původně měla podívat letos i reálná formule 1, ale kvůli COVID-19 byl závod prozatím odložen na příští rok. Na virtuálním poli se pak nejlépe do úvodu kvalifikoval Frederik Rasmussen z Red Bullu, následovaným průběžným lídrem pořadí Jarnem Opmeerem z Alfy Romeo.

Start se obešel bez větších komplikací a v úvodu dokázal Rasmussen trochu odjet Opmeerovi. Nicméně závodník Alfy Romeo, pro kterého je Zandvoort domácí tratí, dlouho neváhal. Holanďan se dostal do čela závodu, které držel většinu závodu. Za dvojicí vyčkával na příležitost Marcel Kiefer s druhým Red Bullem.

Ke konci závodu měl ale více energie ve svém ERS Rasmussen, který se pouhá dvě kola před cílem vrátil do čela před Opmeera a své vítězství udržel. Druhý skončil právě závodník Alfy Romeo a třetí Kiefer.

Kvůli problémům odstoupil jezdec AlphaTauri Manuel Biancolilla, který se zatím v úvodu sezony hodně trápil. Dobře si nevedl ani Daniel Bereznay, jenž po špatné kvalifikaci skončil v cíli na třinácté pozici. Úřadující šampion David Tonizza skončil těsně za body na jedenácté pozici, tudíž závodník Ferrari podruhé za sebou na nule.

Následoval závod v Kanadě, která nesmí v kalendáři F1 Esports Series chybět. Pole position po penalizaci Kiefera získal překvapivě Tonizza, kterého následoval Opmeer a hodně překvapivě Biancolila.

Vedení Tonizzovi ale nevydrželo dlouho, jelikož se hned po startu dokázal dostat Opmeer před něj. Kromě toho měl závodník Alfy Romeo technický problém, jelikož neviděl na obrazovce svého soupeře, ale pouze graficky.

Za dvojici se probojoval Rasmussen, který má rozhodně lepší „víkend“, než tomu bylo minule. Jeho týmový kolega mu opět stínoval. Nicméně první jmenovaný se dokázal postupně posunout do čela závodu zásluhou odlišné strategie s pneumatikami.

DTM bude elektrické

Tonizza také přeskočil Opmeera skrze zastávku v boxech, ale moment závodu nastal o pár kol později, když se Alfa Romeo snažila dostat před Ferrari. Opmeer zkrátka nemohl vidět svého soupeře kvůli problémům s platformou a došlo k obrovské kolizi, přičemž se rudý vůz z Maranella proletěl vzduchem. Tonizza měl poškozené přední křídlo a poté byl nucen ze závodu odstoupit úplně.

Přesto Opmeer zachoval chladnou hlavu a vydal se na stíhací jízdu za Rasmussenem, kterého dokázal předjet. Odplata za domácí Zandvoort se tak Holanďanovi povedla.

Alfa Romeo získala třetí letošní vítězství a Opmeer se omluvil Tonizzovi za incident, přestože za něj nemohl. Za Rasmussenem dojel třetí Marcel Kiefer, který tak opět hodně pomohl k tomu, aby se Red Bull udržel na celkové druhé pozici v poháru týmů.

Druhý den přišel na řadu rakouský Red Bull Ring, kde získal po těsné kvalifikaci pole position Alvaro Carreton. Závodník Williamsu se ale hned po startu začal postupně propadat, když ho překonaly oba Red Bully. Marcel Kiefer se šikovným manévrem ve druhé zatáčce protáhl přes Carretona a zároveň se před něj posunul i týmový kolega Rasmussen.

Závod se opět nedařil ani Tonizzovi, který skončil za body. Leigh s Mercedesem opět nebodoval, naopak Opmeer se dokázal držet za Red Bully a dojel na třetí příčce, čímž se udržel stále na čele pořadí.

Díky dvojitému vítězství Red Bullu na domácí trati se stáj dokázala posunout na celkovou první příčku i v poháru týmů. Kiefer se konečně dočkal prvního triumfu, který podtrhl druhý Rasmussen.