Začala sezona F1 Esports. A hned s překvapivými výsledky

Pokud nepočítáme exhibiční závody, tak se po téměř roce vrátil na scénu šampionát F1 Esports Series. Virtuální závodění hned v úvodu přineslo drama a neuvěřitelně vyrovnanou kvalifikaci.

Štítky: F1 Esports Zveřejněno 15. 10 2020 — Jiří Košta

Letošní sezona se poprvé nejede přímo v londýnské Gfinity aréně z prostého důvodu – Covid-19. Hráči jsou tak buď ve svých domovech nebo u závodních týmů.

Jako tomu tradičně bývá, tak i tentokrát se pojede každý event po třech závodech. Ten první se odehrál v Bahrajnu, Vietnamu a Číně, přičemž bylo hned jasné, že tento ročník bude ještě více vyrovnaný, než ty předchozí.

První pole position sezony si připsal Nicolas Longuet, který přešel z Red Bullu k Renaultu. Jen o pouhých 0,027s za ním skončil Marcel Kiefer, jenž byl následovaný Danim Bereznayem. V kvalifikaci na tři části se v té poslední vešla Top 7 do 0,088s!

Start závodu se nejlépe povedl Jonimu Tormalovi, který byl na roštu až čtvrtý. Útok jezdce AlphaTauri odsunul Longueta až na čtvrté místo za Bereznaye a Kiefera.

Úřadující šampion David Tonizza z Ferrari měl problémy s připojením, stejně tak i jeho týmový kolega Enzo Bonito. První jmenovaný byl pak ještě hned v prvním kole sestřelený Manuelem Biancolilou a šance na body byla pryč.

Na čele se ale stále sváděl souboj o vedení, přičemž se do čela dostal Bereznay s Alfou. Velkou roli ale sehrály strategie a pneumatiky, protože se vyplatilo startovat na tvrdší sadě. Z toho dokázal skvěle profitovat Jarno Opmeer, který se postupně nenápadnou jízdou prokousal do souboje o vítězství a nakonec dokázal předjet i svého týmového kolegu z Alfy Romeo.

Úvod roku tak skvěle a možná trochu překvapivě ovládl „pan hotlaper“ Opmeer, který má zkušenosti i z reálného světa závodění. Poměrně nevýrazný závod měl i Brendon Leigh, jenž má na svém kontě dva tituly z F1 Esports. Brit skončil na sedmé pozici.

Následoval závod v Hanoji, kam se měla podívat i skutečná formule 1, bohužel se tak letos kvůli omezením nestalo. Nový okruh v kalendáři nicméně přinesl zajímavý virtuální souboj.

Letošní sezona má poprvé tři části kvalifikace a stejný systém, jenž funguje ve skutečném světě. Proto bylo velkým šokem, když hned v úvodu vypadl Bereznay.

Nejrychlejší čas zaznamenal i podruhé Longuet, ale přestože je okruh ve Vietnamu náročnější, než ten bahrajnský, rozdíly byly ještě těsnější. Francouz dostal penalizaci, proto z pole position odstartoval nakonec Opmeer.

Start závodu ve Vietnamu se povedl nejlépe Tonizzovi, který přeskočil Opmeera. Dobojováno ovšem nebylo.

Uprostřed pole došlo k velké kolizi mezi jezdci Racing Pointu a Haasu, přičemž se Lucas Blakeley proletěl vzduchem a udělal piruetu. Srážku odnesl i Cedric Thomé nebo James Baldwin.

Na čele se stále střídalo ve vedení několik jezdců, ale hodně se vyčkávalo na chyby ostatních.

Zdálo se, že Longuet po dobré zastávce v boxech dokáže přetavit penalizaci na roštu ve výhru, nicméně Tonizza mu nedal příležitost. Po několika výměnách pozic na čele se radoval po špatném úvodu v Bahrajnu právě jezdec Ferrari Tonizza. Longuet dokončil hned za ním, následovaný Opmeerem.

Přestože to nebylo stále ideální, posun zaznamenal jak Leigh na čtvrté příčce, tak Frederik Rasmussen na páté. Pro Ferrari to bylo zároveň poprvé v F1 Esports, kdy dokázalo bodovat s oběma vozy.

Vrchol prvního „víkendu“ přišel na čínském okruhu v Šanghaji, který také neodmyslitelně patří do kalendáře F1 Esports. Bohužel už bylo jasné, že slovenský závodník Filip Prešnajder nebyl nominovaný pro úvodní event. Podle zákulisních informací se ale sveze už příště.

Asi není překvapením, že i tato kvalifikace byla velmi těsná. První místo na startovním roštu tentokrát získal Jarno Opmeer s Alfou Romeo.

Start závodu se ale Opmeerovi nepodařil, protože ho přeskočil týmový kolega Bereznay i Red Bully Rasmussena a Kiefera. Nicméně to bylo dáno tím, že mel pole Opmeer tvrdší sadu pneumatik.

Takticky souboj nakonec zužitkoval ve svůj prospěch a dokázal se polem prokousat a vybojovat své druhé vítězství ze tří závodů.

Druhá pozice patřila Kieferovi a třetí Bereznayovi. Ani jedno Ferrari nebylo na bodech, jelikož je hra „vyhodila“ a podle pravidel se nikdo nesmí připojit zpátky.

 

Volkswagen se s ID.3 vydává na tour, která měří 20 000 kilometrů