F1 a formule E se budou porovnávat na stejné trati. Kdo vzejde jako vítěz?

Úřadující šampion formule E Antonio Felix da Costa tvrdí, že srovnávat elektrické formule s F1 je podobně logické jako srovnávat mistrovství světa v rally s rallycrossem. Da Costa naráží na prodloužení trati v ulicích Monte Carla.

Štítky: Formule E GP Monaka Zveřejněno 20. 04 2021 — Vašek Štěpánek

Minulý týden došlo k dohodě mezi FIA, formulí E a automobilovým klubem v Monaku (AMC), že poprvé v sedmileté historii šampionátu budou elektrické monoposty závodit na plné verzi okruhu, tedy na tom, který běžně využívá královna motorsportu.

Okruh projde mírnými úpravami, zejména obrubníky, které celkovou délku okruhu mírně zkrátí. Dlouhodobě FIA odmítala pořádat závody formule E a formule 1 na stejném okruhu, jelikož fanoušci šampionátů budou mít tendenci jednotlivé časy na kolo srovnávat. Podobný názor má i Antonio Felix da Costa.

„Podle mě jde o velkou chybu. Je to jako srovnávat rally s rallycrossem. Na světě není pochyb o tom, že vozy F1 jsou nejrychlejšími na světě. Jistě, auta možná vypadají podobně, ale filosofie závodění je jiné. Podobně je na tom výkon těchto typů aut.“

Da Costa ovšem věří, že rozšířená verze trati pomůže samotnému závodu formule E.

„Dříve jsme měli k dispozici trať, která je ještě o polovinu kratší a nebylo tam mnoho příležitostí k útoku. Myslím, že se to letos změní. Příležitosti vidím například ve vracečce u Grand Hotelu, nebo v tunelu.

Za mě je závodění po celé délce trati v pořádku. Problém ale nastane, až lidé začnou porovnávat naše sporty. To by se podle mě dělat nemělo, ale lidé tuto tendenci mají,“ obává se úřadující šampion.

Prezident FIA Jean Todt je nadšený, že uvidí formuli E v monackém knížectví.

„DNA tohoto sportu je, že se závodí ve městech a Monako je podle mě tím nejlepším místem. Je to legendární trať, nejznámější na světě. Jsem opravdu šťastný, že jsme se společně s vedením formule E a AMC dohodli na uspořádání této speciální E-Prix.“