Experti v padoku mají jasno. Verstappen se vymyká kontrole Red Bullu, vysvětlují si jeho zkrat

Jezdec dne a zároveň největší průšvihář závodu. Tyto dva přídomky si po Velké ceně USA vysloužil historicky nejmladší vítěz závodu formule 1 Max Verstappen. Red Bull se podle expertů z padoku musí chopit oprátky nad svým jezdcem a naučit jej trpělivosti. Dr. Helmut Marko, šedá eminence Red Bullu, po americké Grand Prix pokračuje v kritice „své“…

8 Štítky: Helmut Marko Red Bull Zveřejněno 26. 10 2016 — Josef Nekvinda

Jezdec dne a zároveň největší průšvihář závodu. Tyto dva přídomky si po Velké ceně USA vysloužil historicky nejmladší vítěz závodu formule 1 Max Verstappen. Red Bull se podle expertů z padoku musí chopit oprátky nad svým jezdcem a naučit jej trpělivosti.

Dr. Helmut Marko, šedá eminence Red Bullu, po americké Grand Prix pokračuje v kritice „své“ komety formule 1 jménem Max Verstappen. I přesto, že se z pohledu Verstappena závod vůbec nevyvedl, zvolili jej fanoušci „Pilotem dne,“ a to i navzdory jeho nevysvětlené chybě, kdy absolutně nikým neočekáván vyrazil do boxů pro novou sadu pneumatik.

Na rozdíl od fanoušků si to pak Nizozemec slízl od svých šéfů – Christiana Hornera a právě Marka. „Máme 80 inženýrů a stratégů, ale je to všechno k ničemu, když se o tom pilot rozhodne sám,“ čertil se Marko. Padokem už proto kolují řeči o tom, jak Red Bull ztrácí kontrolu nad talentovaným Verstappenem, což potvrdil i nejmenovaný zdroj z konkurenčního týmu magazínu Auto Moto und Sport.

„Verstappen je neuvěřitelně rychlý, ale myslím, že do boxů přijel jen proto, aby se touto cestou pokusil dostat se před Daniela Ricciarda. Spolu s tím smetl i šance na zisk druhého místa v závodě. To je zkrátka nepřijatelné. Musíte hrát podle týmových pravidel,“ uvádí zdroj.

V podstatě to samé zopakoval samotný Marko, který navíc uvedl, že svěřenec Red Bullu si postavil hlavu poté, co byl upozorněn na to, aby ubral ze souboje s Nikem Rosbergem. „Nejsem tu od toho, abych končil čtvrtý,“ reagoval Verstappen do vysílačky na toto doporučení.

„Nemůžete po pneumatikách vyžadovat tolik, a to se musí naučit. Pokud to neuděláte, nemusíte vyhrát žádný závod nebo šampionát. On musí najít správnou hranici mezi tím, kdy je lepší být trpělivý a kdy může útočit. V porovnání s Danielem Ricciardem má daleko vyšší opotřebení pneumatik. To jej rychlejším neučiní,“ trvá na svém Marko a poukazuje na příkladný výkon Ricciarda, který bojoval o druhé místo, ale své naděje ztratil v důsledku virtuálního safety caru, jehož nasazení zapříčinil právě Verstappen.

„Verstappen ve druhém stintu opět ukázal, jak moc tlačí na pneumatiky. Když byl v rádiu varován, řekl, že nechce skončit čtvrtý, ale Ricciardo byl moudřejší,“ dodal nejmenovaný inženýr.

Čtěte dále: Itálie (zase) haní Vettela a teskní po Alonsovi. Část Ferrari stále lituje jeho odchodu

Co bude dál? Podaří se Red Bullu usměrnit Verstappena?

Co bude dál? Podaří se Red Bullu usměrnit Verstappena?

Diskuse k článku

Napsat komentář