Experiment se sprintem přiměl Leclerca zamyslet se nad návratem tankování

Podle pilota Ferrari bylo závodění s lehkým autem a přesun tradiční kvalifikace ze soboty na pátek těmi nejlepšími změnami nového víkendového formátu. I tak si ale Leclerc není jistý, zda je dobrý nápad počet víkendů se sprintem zvyšovat…

Štítky: Charles Leclerc Pravidla Tankování Zveřejněno 21. 07 2021 — Vašek Štěpánek

Sobotní závod byl vypsán na třetinu celkové vzdálenosti během klasické Grand Prix. Sprintová kvalifikace měla tak pouze 17 kol a vozy měly o zhruba 70 kg paliva méně, než je běžné. Podle Leclerca je však závodění s lehkým autem příjemné.

Monačan následně přiznal, že jej sprint ‚donutil‘ přemýšlet o tankování. Doplňování paliva během závodů bylo zakázáno koncem sezony 2009, týmy si tehdy mohly konstantně udržovat váhu vozu a více tlačit na pilu.

„Kvůli sprintu jsem ‚nucen‘ znovu přemýšlet o tankování, protože se cítím velmi dobře. Řekl bych, že pro závodění a pneumatiky by to bylo dobré. Pneumatiky se tak snáze dostanou do provozního okna, a to nás tlačí jet mnohem rychleji,“ uvedl Leclerc.

Pilot Ferrari je nadšený také z páteční změny, kdy byl tradiční formát kvalifikace uskutečněn pouze po jedné hodině tréninku.

„Užil jsem si to, myslím, že sprintová kvalifikace je v pohodě. Musíte zkrátka tlačit nějakých sedmnáct kol. Mně se ale nejvíce líbila změna, která byla v pátek. Mít kvalifikaci už v pátek po jedné hodině tréninku je pro nás piloty opravdu zrušující.“

Vedení formule 1 má v plánu ještě letos uspořádat další dva víkendy se sprintovou kvalifikací, a to v Itálii a Brazílii – pokud se závod uskuteční. Poté se rozhodne, zda bude nový formát v příštím roce využíván častěji. Leclerc si není jistý, zda by měl být tento formát častějším jevem.

„Myslím, že máme dost času a je velmi brzy na to se rozhodnout. Je za námi teprve první sprint a nikdo neví, jak budou vypadat další dva v tomto roce. Můj názor to však nezmění. Musíme si ale počkat na jiné tratě a poté uvidíme, zda má smysl počet víkendů se sprintem zvýšit nebo ne. V tuto chvíli musíme počkat,“ uzavřel Leclerc.

BMW opouští od i3, promarnilo šanci být lídrem EV