Experiment se sprintem přiměl Leclerca zamyslet se nad návratem tankování
Podle pilota Ferrari bylo závodění s lehkým autem a přesun tradiční kvalifikace ze soboty na pátek těmi nejlepšími změnami nového víkendového formátu. I tak si ale Leclerc není jistý, zda je dobrý nápad počet víkendů se sprintem zvyšovat…
Sobotní závod byl vypsán na třetinu celkové vzdálenosti během klasické Grand Prix. Sprintová kvalifikace měla tak pouze 17 kol a vozy měly o zhruba 70 kg paliva méně, než je běžné. Podle Leclerca je však závodění s lehkým autem příjemné.
Monačan následně přiznal, že jej sprint ‚donutil‘ přemýšlet o tankování. Doplňování paliva během závodů bylo zakázáno koncem sezony 2009, týmy si tehdy mohly konstantně udržovat váhu vozu a více tlačit na pilu.
„Kvůli sprintu jsem ‚nucen‘ znovu přemýšlet o tankování, protože se cítím velmi dobře. Řekl bych, že pro závodění a pneumatiky by to bylo dobré. Pneumatiky se tak snáze dostanou do provozního okna, a to nás tlačí jet mnohem rychleji,“ uvedl Leclerc.
Pilot Ferrari je nadšený také z páteční změny, kdy byl tradiční formát kvalifikace uskutečněn pouze po jedné hodině tréninku.
„Užil jsem si to, myslím, že sprintová kvalifikace je v pohodě. Musíte zkrátka tlačit nějakých sedmnáct kol. Mně se ale nejvíce líbila změna, která byla v pátek. Mít kvalifikaci už v pátek po jedné hodině tréninku je pro nás piloty opravdu zrušující.“
Vedení formule 1 má v plánu ještě letos uspořádat další dva víkendy se sprintovou kvalifikací, a to v Itálii a Brazílii – pokud se závod uskuteční. Poté se rozhodne, zda bude nový formát v příštím roce využíván častěji. Leclerc si není jistý, zda by měl být tento formát častějším jevem.
„Myslím, že máme dost času a je velmi brzy na to se rozhodnout. Je za námi teprve první sprint a nikdo neví, jak budou vypadat další dva v tomto roce. Můj názor to však nezmění. Musíme si ale počkat na jiné tratě a poté uvidíme, zda má smysl počet víkendů se sprintem zvýšit nebo ne. V tuto chvíli musíme počkat,“ uzavřel Leclerc.