Eurocare se pře s FIA o alkoholovou reklamu ve formuli 1
Prezident FIA Jean Todt se snažil Euracaru vysvětlit, že federaci leží na srdci osvěta o alkoholu za volantem, ten to ale odmítá.
Prezident FIA Jean Todt se snažil Euracaru vysvětlit, že federaci leží na srdci osvěta o alkoholu za volantem, ten to ale odmítá.
Už v listopadu se instituce bojující proti negativním následkům konzumace alkoholu – Eurocare – obrátila otevřeným dopisem na formuli 1 s podezřením, že reklama týmů na alkohol (Martini, Johnnie Walker a další) může odporovat evropské legislativě, protože je spojována s řízením.
„Chtěl bych vám připomenout úsilí FIA v oblasti bezpečnosti silničního provozu v podobě programu Action for Road Safety, ze kterého jsem od svého zvolení v roce 2009 udělal svoji prioritu. Je to program, do kterého samozřejmě patří prevence a trestání řízení pod vlivem alkoholu,“ namítl Todt Eurocaru.
Šéfka Eurocaru Mariann Skarová to ale nepovažuje za argument. „Zdá se, že dochází k rozporu mezi programem FIA Action for Road Safety a vaší neochotou jakkoliv konat proti alkoholovém sponzoringu ve formuli 1,“ uvedla.
„Evropská komise odhaduje, že 25 procent všech úmrtí na silnici v Evropské unii je spojeno s alkoholem, a přibývají důkazy o negativní roli alkoholové reklamy ve sportu a jejích dopadech na mladé lidi.“
Podle Skarové výrobci alkoholu určitě porušují i svůj vlastní kodex, když sponzorují sport a pořádají akce s jezdci formule 1, jako příklad jmenovala značku Johnnie Walker a tým McLaren. FIA by podle ní měla konat stejně jako před lety proti tabáku.
„Za těchto okolností by FIA určitě měla přijmout politiku zastavení alkoholové reklamy v motorsportu,“ dodala.
Diskuse k článku