Ecclestone se zastal Pirelli. Co vzkazuje jeho kritikům?
Ať už to byla válka mezi Michelinem a Bridgestonem nebo současná kritika Pirelli, gumy byly v F1 vždy jedním z největších témat. Bývalý šéf královny motorsportu, Bernie Ecclestone, však současného dodavatele „černého zlata“ brání.
Stížnosti na Pirelli se letos valí ze všech stran. Týmům vadí, že provozní okno, ve kterém gumy fungují, je příliš úzké. Pneumatiky je navíc těžké zahřát.
„Neměli bychom pořád mluvit o tom, jestli pneumatiky fungují, to není formule 1,“ říká Guenther Steiner, šéf týmu Haas. „Pirelli letos ztenčilo běhoun, proto je těžší udržet v gumách dost tepla,“ dodává.
„Myslím, že v minulosti měl občas Mercedes problém s přehříváním. S novými pneumatikami je to přesně naopak,“ má zase jasno Sebastian Vettel. „V Baku jsme neměli špatné auto, bylo ale těžké najít provozní okno pneumatik.“
Těžkou hlavu má i technický šéf týmu Racing Point, Andy Green. „Bohužel se to mění na každém okruhu, asfalt od asfaltu. Všude se tak musíme učit.“
Všem kritikům ale posílá jednoznačnou a logickou odpověď bývalý šéf F1, Bernie Ecclestone. „Představte si, kdyby každý chápal pneumatiky. Pak by bylo pořád stejné pořadí.“
Byl to právě Ecclestone, který přišel s myšlenkou uměle krátké životnosti pneumatik. Stalo se tak po Grand Prix Kanady v roce 2010. V té kvůli špatnému stavu asfaltu vozům rychle odcházely pneumatiky a jezdci museli u mechaniků stavět hned několikrát, což přineslo dramatické momenty – gumy tehdejšího dodavatele, firmy Bridgestone, jinak normálně bez potíží vydržely celý závod. A od nadcházející sezony už nastoupilo Pirelli…
Diskuse k článku