Ecclestone má nový recept pro malé týmy: slabší motory a lehčí vozy
Berniemu Ecclestonovi došlo nebezpečí zákaznických vozů a začal prosazovat jiné řešení finančních potíží malých stájí.
Berniemu Ecclestonovi došlo nebezpečí zákaznických vozů a začal prosazovat jiné řešení finančních potíží malých stájí.
Ecclestone byl dlouhou dobu zastáncem zákaznických vozů. Říkal, že raději uvidí závodit čtyři ferrari než dvě ferrari a dva nekonkurenceschopné vozy malé stáje na konci pole. Když ale přední týmy začaly konkretizovat plán na zákaznické vozy, Ecclestone obrací.
Akceptoval totiž argument, že by se formule 1 stala hodně závislou na dodavatelských týmech. Už teď je na příkladu Red Bullu vidět, že kdyby se Mateschitz rozhodl odejít, zmizí ze startovního pole hned čtyři auta (Red Bull a Toro Rosso). A pokud by měl tým několik zákazníků, mohl by jeho odchod znamenat ztrátu třeba třetiny startovního pole.
A šéf F1 nechce takovou koncentraci moci v rukou velkých stájí, a proto přišel s novým nápadem, jak pomoct těm malým při zachování jejich nezávislosti, informoval o tom Auto Motor und Sport. V první řadě by razantně snížil cenu pohonných jednotek zhruba na čtvrtinu, tedy šest miliónů eur. Tyto pohony by mohly být třeba rok staré specifikace s výkonem nižším o 100 koní.
Malé stáje by tak ušetřily významné částky. A aby neutrpěly výkonnostně, mohly být mít lehčí vozy, nižší hmotnost by kompenzovala nižší výkon. Inženýři by museli spočítat, o kolik můžou být vozy lehčí, aby se vyrovnal výkonnostní deficit pohonu.
Ecclestone dále navrhuje jako úsporné opatření, aby malé týmy vyvíjely bez aerodynamického tunelu jen s pomocí počítačů (CFD), ale tuto cestu už kdysi zkoušel Manor a neuspěl, nakonec musel do aerodynamického tunelu.
Diskuse k článku