Důvody, proč se těšit na návrat Nürburgringu

Formule 1 se po sedmi letech vrátí na velmi oblíbený Nürburgring. Jeden z nejslavnějších evropských okruhů nabízí skvělé zázemí pro napínavou show.

Štítky: GP Eifelu Nürburgring Zveřejněno 28. 07 2020 — Petr Čermák

Po sedmileté přestávce se můžeme těšit na zajímavý návrat do kalendáře formule 1 – GP na Nürburgringu, která dostala název GP Eifelu. Tamní okruh pravidelně testoval řidičské schopnosti jezdců na maximum a nabízel skvělou diváckou podívanou.

Na co všechno se můžete během GP Eifelu těšit? Pojďme se podívat na několik klíčových faktorů, kvůli kterým se nemůžeme 11. října dočkat.

Kalendář oficiálně rozšířen o Nürburgring, Portimão a Imolu

Atraktivní okruh

Varianta okruhu Nürburgring GP-Strecke měří přes 5 kilometrů a čítá dohromady 16 zatáček. Původně jich bylo pouze 12, po poslední modernizaci v roce 2002 přibyly další 4, které jezdcům zjednodušily předjíždění.

Jezdci sjíždí k první zatáčce z kopce, což činí odhad brzdného bodu velmi obtížným. Poté projedou moderní technickou částí, která dostala název Mercedes-Arena. Dalším atraktivním místem je vracečka Dunlop-Kehre, po níž následuje fáze rychlých zatáček.

Ikonickou se stala šikana Veedol, ve které v roce 1995 předjel Michael Schumacher zvenčí Jeana Alesiho v boji o vítězství.

Lze předpokládat, že by mohl divoký okruh letošním monopostům svědčit, atraktivní by mohl být pohled na současné vozy především v rychlých sekcích. Na mnohých okruzích je pro jezdce složité následovat ostatní, na Nürburgringu by to ale takový problém být nemusel.

Největší příležitost na předjetí budou mít jezdci v první zatáčce a před šikanou Veedol. Lze předpokládat, že zde dojde k mnohým spektakulárním manévrům.

Virtuální šampionát W Series přivítal poprvé i českou závodnici Jílkovou, skončila druhá

Nepředvídatelné počasí

V okolí Nürburgringu často dochází k neočekávaným srážkám, které mohou vést k obrovskému chaosu jako během GP Evropy 2007, kdy se po startu nad okruhem „rozlila řeka“. První zatáčka tehdy nachytala řadu pilotů, mezi které se řadil i Lewis Hamilton. Dokonce zařídila, aby po prvních kolech vedl závod úplný nováček na voze Spyker Markus Winkelhock.

V polovině října se na Nürburgringu nikdy nezávodilo, na začátku tohoto měsíce se ale jelo v roce 1995. Proměnlivé podmínky tehdy dovedly Michaela Schumachera k jednomu z nejslavnějších vítězství. Počasí ovládlo závod i v roce 1999, ve kterém si pro slavný double dojel tým Stewart.

Jednoduše řečeno, nelze předpovídat, jestli se pojede závod za teplot, které vypovídají o babím létě, nebo v pozdních podzimních teplotách. Nejchladněji bylo na Nürburgringu v polovině října -5 stupňů Celsia, za těchto podmínek by se ale s největší pravděpodobností závod nekonal.

Dlouho se tu nezávodilo

No a na závěr je třeba připomenout, kdy se naposledy na okruhu Nürburgring naposledy konal závod formule 1 – až v roce 2013. Tehdy jej ovládl Sebastian Vettel s Red Bullem. Kromě něj se po této německé trati svezli pouze Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, Kimi Räikkönen a Romain Grosjean. Ostatní znají okruh z juniorských kategorií, ale ve voze formule 1 si tu odbydou svou premiéru.

Formule 1 byla před 7 lety úplně jiná, přesto se některé věci nemění a faktem je, že Nürburgring nabízí perfektní příležitost pro úžasný závod, který se nesmazatelně zapíše do paměti všech fanoušků. A pokud by se tak náhodou nestalo díky skvělé závodnické show, určitě se tak stane díky prazvláštním zkušenostem, které za návratem Nürburgringu do letošního kalendáře stály.

Škatulata hýbejte se aneb Co se událo na trhu s jezdci během koronavirové pauzy