Dosáhli jsme dnes maxima, můžeme být spokojeni, míní Alonso

Fernando Alonso vybojoval v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie 2014 sedmé místo, Kimi Räikkönen skončil dvanáctý.

1 Štítky: Fernando Alonso Ferrari Kimi Räikkönen Zveřejněno 6. 09 2014 — Zuzana Kulichová

Fernando Alonso vybojoval v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie 2014 sedmé místo, Kimi Räikkönen skončil dvanáctý.

Ačkoliv se ve volných trénincích na Grand Prix Itálie 2014 Ferrari poměrně dařilo, kvalifikace se v podání jezdců italské stáje příliš nevydařila. Fernando Alonso sice prošel až do její poslední části, avšak v ní podlehl pilotům McLarenu a skončil na sedmém místě.

„Byli jsme celkem konkurenceschopní v trénincích, ale věděli jsme, že teprve kvalifikace bude rozhodující,“ řekl Španěl v rozhovoru pro Sky Sports. „Předpokládám, že v Mercedes-Benzu trošku poupravili nastavení motorů, proto jsme přišli o pozice, které jsme ve zbytku víkendu obsazovali.

Celkově můžeme být spokojeni. V top desítce jsou dva vozy Mercedesu, dva Williamsu, dva McLarenu, jeden Ferrari a dva Red Bullu. Proto myslím, že jsem ukázal maximální potenciál vozu F 14 T. Zítra nás čeká zajímavý závod. Naše tempo se dá srovnávat s McLarenem a Red Bullem, takže v závodě budeme bojovat,“ slibuje dvojnásobný šampion.

Kvalifikace na Velkou cenu Itálie 2014 hodně zklamala Kimiho Räikkönena. „Po jasně pozitivním úvodu víkendu jsem dneska v kvalifikaci očekával lepší výsledek,“ přiznal Fin. „Odpoledne jsem zažíval různé problémy, auto se těžce řídilo, měl jsem problém najít správnou úroveň přilnavosti a blokovala se mi přední kola.

Proto jsem při svém posledním kole na střední směsi udělal několik malých chyb a nedostal jsem se tak dál než do Q2. Startovat z jedenáctého místa není ideální, ale dám do toho zítra všechno,“ slibuje mistr světa z roku 2007.

Pokles tempa Ferrari okomentovalo i vedení stáje. „Na rozdíl od ranního tréninku jsme se v kvalifikaci potýkali s několika problémy v oblasti vyvážení vozu. Docházelo k tomu hlavně v rychlých zatáčkách a při brzdění – v oblastech, které je náročné ovládat na trati, kde jezdíte s nízkým přítlakem. Myslím, že si Fernando s tímto vozem nemohl počínat lépe,“ míní Pat Fry.

Diskuse k článku

Napsat komentář