Dokonce i Mercedes se v zahuštěné sezoně obává nedostatku náhradních dílů
Již pár dní nás dělí od restartu sezony 2020. Sled několika závodů znamená, že týmy a továrny budou muset pracovat na 100 %. Mercedes však přiznal, že takto nahuštěný kalendář může představovat problém.
Od začátku července nás čeká celkem sedm závodů v rychlém sledu. Pro většinu týmů takto namačkaný kalendář může způsobovat problémy s dodávkou náhradních dílů při závadách nebo nehodách. I jeden z největších týmů současné formule 1 Mercedes přiznává, že má z nadcházejících týdnů skutečnou bolest hlavy, jak danou situaci řešit.
„Pokud máte dva závody, přivážíte určité náhradní díly. Máte-li problém v jednom závodě, můžete vše nahradit v tom následujícím. My se však dostáváme do situace, že po dvou uskutečněných velkých cenách nás čeká hned další. Pro naši továrnu to představuje skutečnou bolest hlavy v tom, jak dokážeme našemu týmu zajistit potřebný počet náhradních dílů,“ říká Rob Thomas, hlavní provozní ředitel Mercedesu.
Thomas dále podotknul, že ačkoliv Mercedes patří mezi špičku i z pohledu finančního, může být nadcházející období pro tým velmi náročné. „Budeme identifikovat, které součásti se nám markantně opotřebovávají a budeme se je snažit flexibilně nahrazovat. Naše továrna je postavena na rychlosti a flexibilitě, abychom mohli adekvátně reagovat.“
Mercedes v poslední době také inovoval údržbu, vybavení a IT infrastrukturu, aby si zajistil, že jeho klíčové části jsou naprosto funkční. To potvrzuje i Thomas. „Víme, že nás čeká náročných šest měsíců. Zajistit naprostou funkčnost všech systémů je opravdu důležité.“ Díky restartu sezony je velkým pozitivem, že většina zaměstnanců se vrátí zpět do svého zaměstnání a vypadá to, že se svět zase začíná vracet částečně do normálních kolejí.