1/5 Speciál: Potenciálně nový tým ‘Panthera’ mohou děsit osudy mnoha ztroskotanců

Nový tým Panthera Team Asia F1 podle webu RaceFans zvažuje vstup do formule 1. Je to informace překvapivá hlavně proto, že neexistují pravidla pro sezonu 2021 a dále, a tím pádem není možné odhadnout ani náklady se vstupem a provozováním týmu potřebné. Osudy mnoha týmů popsané v tomto textu mohou sloužit jako odstrašující případ.

Štítky: 2021 Pravidla Zveřejněno 28. 08 2019 — Tomáš Richtr

Novým týmem by měla být asijská stáj Panthera Team Asia F1. Ta má dočasnou základnu poblíž okruhu Silverstone, prozradil výše zmíněnému webu nejmenovaný zdroj. Podle něj se okolo týmu motá i mnoho zajímavých jmen.

Jedním ze spoluzakladatelů je prý Benjamin Durand, který už šéfoval týmům SMP Racing a BR Engineering ve vytrvalostním šampionátu WEC. Vedoucím oddělení aerodynamiky je zase Tim Milne, který pracoval v Renaultu, Hondě, Super Aguri, Toyotě, Caterhamu a Manoru.

Očekává se, že Panthera bude následovat model Haasu a většinu komponent bude získávat od dodavatelů a třetích stran.

Tým formálně ještě nepodal přihlášku k Mezinárodní automobilové federaci, ta ale ještě ani něco takového neumožnila. Očekává se, že se tak stane v momentě, kdy vydá konečnou podobou pravidel pro rok 2021.

Informace přišla v době, kdy naopak stávající tým Haas uvažuje nad svou budoucností po roce 2020 dále. Majitel stáje Gene Haas přiznal, že tým dotuje nemalými finančními částkami, ačkoli jeho původním záměrem bylo prostřednictvím prize money a sponzorských peněz generovat alespoň malý zisk. Nad pravidly pro rok 2021 se ale pořád jen diskutuje, takže nejsou vůbec známé mantinely potřebných nákladů a distribuce prize money.

V takové konstelaci je těžké ustanovit jakýkoli finanční model, do kterého by byl ochoten někdo investovat nemalé prostředky. Historie formule 1 pravidelně ukazuje, že noví zájemci o úspěch ve formuli 1 musí zainvestovat projekt alespoň na pět let nejen z pohledu financí, ale velmi kvalitního know-how a precizní organizace, jako to předvedlo Ferrari na přelomu století, nebo později Red Bull a pak Mercedes.

Následující příběhy ukazují, jak obtížné je do formule 1 vstoupit, udržet se v ní a dosáhnout solidních výsledků.

Diskuse k článku

Napsat komentář