‘Divoká’ kvalifikace schválena Světovou radou. Systém prý bude včas

Nejvyšší exekutivní orgán FIA, Světová rada motorsportu, schválila takzvaný eliminační formát kvalifikace. Původní návrh tak nedoznal změn, ačkoli krátce po zveřejnění návrhu se ozval zástupce majitele marketingových práv Bernie Ecclestone s tím, že jeho organizace nestíhá připravit software, který prezentuje výsledky dění na dráze na televizní obrazovku. Po dodatečných konzultacích mezi FIA (která pravidla připravuje…

4 Štítky: kvalifikace Pravidla Zveřejněno 4. 03 2016 — GPF1.cz

Nejvyšší exekutivní orgán FIA, Světová rada motorsportu, schválila takzvaný eliminační formát kvalifikace. Původní návrh tak nedoznal změn, ačkoli krátce po zveřejnění návrhu se ozval zástupce majitele marketingových práv Bernie Ecclestone s tím, že jeho organizace nestíhá připravit software, který prezentuje výsledky dění na dráze na televizní obrazovku.

Po dodatečných konzultacích mezi FIA (která pravidla připravuje a schvaluje) a FOM (která zajišťuje televizní přenosy včetně grafiky) nakonec došlo k ujištění, že systém bude připraven včas pro GP Austrálie, která začíná již za 14 dní.

Informace o tom, že se FIA nakonec rozhodla prosadit původní návrh, se objevily již během dopoledních pátečních hodin. Ale oficiální potvrzení přišlo až s tiskovou zprávou FIA o rozhodnutích Světové rady, která zasedala v Ženevě.

Schválený formát spočívá v tom, že rozdělení na třetiny by zůstalo zachováno, byť s odlišnou délkou (Q1 – 16 minut, Q2 15 – minut, Q3 – 14 minut). Změnila by se sekvence toho, jak kdo vypadává z kvalifikačního klání.

Q1 (16 minut) – první pilot by vypadl už po 7 minutách. Poté by vypadl vždy každý pilot po 1,5 minutě, až by jich bylo eliminováno sedm. Patnáct by jich postoupilo do Q2.

Q2 (15 minut) – první pilot by vypadl už po 6 minutách. Poté by vypadl vždy každý pilot po 1,5 minutě, až by jich bylo eliminováno sedm. Osm (místo deseti) by jich postoupilo do Q3.

Q3 (14 minut) –  první pilot by vypadl už po 5 minutách. Poté by vypadl vždy každý pilot po 1,5 minutě tak, až by v posledních 90 sekundách zůstali jen dva.

Pozor: o tom, kdo na konci každé třetiny vypadává, se rozhodne ne v době, kdy po vypršení času pilot dokončí svůj pokus, ale v době, kdy vyprší čas. Tedy kdy zamává šachovnicová vlajka.

Připravenost systému potvrdil čerstvě také Bernie Ecclestone:

“Bude to přesně tak, jak jsme tenkrát hlasovali,” řekl Ecclestone po Forbes. “Myslel jsem si, že nestihneme připravit software, ale teď si myslím, že to zvládneme, takže to bude OK. Makáme na tom, bude to už v Austrálii. Zvládneme to včas.”

Oficiální znění prohlášení Světové rady nicméně hovoří o tom, že systém “by měl být zaveden” již s GP Austrálie 2016.

Čtěte dále: Nová sezona nabídne díky pneumatikám rozmanité výsledky

Bernie Ecclestone myslel, že to nestihne. Teď to stihne.

Bernie Ecclestone myslel, že to nestihne. Teď to stihne.

Diskuse k článku

Napsat komentář