Divná úvaha: Vedení F1 zvažuje zavedení čtvrté části kvalifikace Q4

V současné době jsou vyhodnocovány plány zavedení čtvrté části kvalifikace - Q4.

4 Štítky: kvalifikace Pravidla Zveřejněno 22. 09 2018 — GPF1.cz

Od roku 2006 se jezdí kvalifikace na tři části Q1, Q2 a Q3. Z Q1 vypadne pět nejpomalejších, stejně jako potom z Q2. Ale ti, kteří se z Q2 dostanou do finální desítky (Q3), pak musí odstartovat závod na sadě pneumatik, na kterých postoupili do Q3.

To má mnohdy za následek to, že ten, kdo je na startu desátý, ale musí použít pneumatiky z Q2 předchozího dne, je na tom hůř než ten, kdo je jedenáctý, ale může si zvolit pro start závodu pneu, jaké chce.

Také proto se někdy říká, že být jedenáctý je výhodnější, než být na startu desátý a slavit úspěch postupu do Q3.

Německý Auto motor und sport přišel s informací, že právě proto vedení F1 uvažuje o zavedení Q4 – čtvrté části kvalifikace, která by rozhodovala ne o deseti, ale osmi nejrychlejších z předchozích fází. Bližší detaily ale Auto motor und sport nepřineslo.

Jaký by nápad přinesl užitek, není zřejmé. Problém by se jen z rozhraní mezi desátým a jedenáctým přenesl na rozmezí mezi osmým a devátým, a stížnosti jezdců by nadále pokračovaly.

Diskuse k článku

4 komentáře: “Divná úvaha: Vedení F1 zvažuje zavedení čtvrté části kvalifikace Q4”

  1. kwitek napsal:

    tak hlevně aby to bylo stejně „promyšlené“ jako tenkrát ta vyřazovací kvalifikace, ta se moc nepovedla 😀

  2. Pet napsal:

    jyrki: to už tady bylo a ukázalo se to jako superblbost

  3. jyrki napsal:

    ať to překopou celé, chtějí akci na trati, ať zruší tu šaškárnu s pneu a jejich omezeným počtem na víkend. A každých 6 minut bych eliminoval poslední dva dle aktuálního pořadí. Kdo nevyjede, udělá chybu nebo bude mít technický problém, bude stát vzadu. Každý by musel jet od začátku do konce naplno.

  4. Jirka_1 napsal:

    Přitom by stačilo toto pitomé nařízení zrušit a neomezovat prvních 10 ve výběru pneu.

Napsat komentář