Hamilton s přehledem zvítězil
Hamilton nedal Rosbergovi šanci. Ferrari v předposledním kole přišlo o stupně vítězů.
Jeden z vrcholů sezony 2015 je tu patřil lídrovi šampionátu Lewisovi Hamiltonovi. Ten tak opět navýšil náskok ve vedení šampionátu. Ferrari v samotném závěru závodu přišlo o stupně vítězů.
V zaváděcím kole to vypadalo, že Nico Hülkenberg ani neodstartuje – motor neměl výkon a tým německému pilotovi nařídil zajet do boxů. O několik okamžiků poté závodní inženýr toto rozhodnutí odvolal. Chvíli před zhasnutím červených světel však Hülkenberg naznačil, že se mu nepodaří se rozjet. Nastalo nové zaváděcí kolo.
Force India tell Hulkenberg to pit – then ask him to take the start. But he can't get away & it's an aborted start pic.twitter.com/igYBCrG0ip
— Formula 1 (@F1) August 23, 2015
Technické problémy ze závodu krátce po sobě sužovaly Hülkenberga, Sainze a Maldonada. Hamilton si udržel vedení a ubránil se výpadu Sergia Péreze. Nico Rosberg se na startu propadl. Pořadí po prvním kole: Hamilton, Pérez, Ricciardo, Rosberg, Bottas, Vettel, Maldonado, Grosjean, Massa, Ericsson.
HAM keeps the lead despite PER taking him on at Turn 5 – ROS down to 5th behind RIC & BOT #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/Sor8tHhloq
— Formula 1 (@F1) August 23, 2015
Hamiltonovi se dařilo zvyšovat náskok a po deseti okruzích měl již osmivteřinový náskok. V téže době začala první vlna zastávek v boxech. Pérez doplatil na pomalejší pitstop a propadl se za Ricciarda. Nenechal si to ale líbit, a tak Ricciarda nedlouho poté předjel přímo na trati. U Williamsu chybovali a Bottasovi nasadili tři měkké a jednu střední pneumatiku. Fin si brzy poté musel odpykat penalizaci průjezdem boxů.
LAP 12/43: Spot the odd one out – Bottas has one medium tyre and three softs and will have to pit #BelgianGP pic.twitter.com/VE3CpkMkhI
— Formula 1 (@F1) August 23, 2015
Rosberg se po výjezdu z boxů i přes velkou snahu Péreze udržel před svým soupeřem z Force Indie. Bottas k překvapení mnohých v závodě pokračoval na prazvláštní kombinaci tří žlutých a jedné bílé pneumatiky. Složení první desítky po zkompletované první vlně zastávek v boxech mělo tuto podobu: Hamilton se sedmnáctisekundovým náskokem, Rosberg, Grosjean (který slušnou formu Lotusu potvrdil předjetím Ricciarda a posléze Péreze), Pérez, Ricciardo, Vettel, Kvjat, Massa, Räikkönen, Verstappen.
LAP 19/43: Grosjean is a man on the move, up to 4th after passing Ricciardo at the end of Kemmel Straight #BelgianGP pic.twitter.com/NfY1c2G5Yu
— Formula 1 (@F1) August 23, 2015
Virtuální safety car! Ricciardovi v šikaně bus stop odešel monopost. Formule musely kroužit nižší rychlostí po dobu dvou kol. Po vyvěšení zelených vlajek si chtěl Räikkönen vyšlápnout na Massu, útok ale nevyšel. Pořadí po 25 kolech: HAM, ROS, VET, GRO, KVY, PER, MAS, RAI, VES, BOT, ERI, NAS, ALO, BUT, MER, STE, SAI. Na začátku druhé půlky závodu se nad Spa začaly objevovat mraky. Alonsovi inženýři avizovali, že bychom se ke konci závodu mohli dočkat deště. Osm kol před koncem se Toro Rosso rozhodlo odvolat Carlose Sainze ze závodu. Daniil Kvjat patřil k nejaktivnějším pilotům závěrečných kol GP Belgie.
LAP 38/43: Kvyat overtakes Raikkonen down Kemmel Straight for P7 #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/1bbIhngGuT
— Formula 1 (@F1) August 23, 2015
Závěr závodu patřil především souboji o třetí místo. Ten sváděl Sebastian Vettel s Romainem Grosjeanem. A měl šokující rozuzlení. Sebastian Vettel po průjezdu Eau Rouge utrpěl defekt a musel prakticky celý okruh objet na třech kolech!
LAP 42/43: Vettel's right rear blows and Grosjean takes 3rd! The Ferrari is crawling back to the pits #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/qaVWSjFW7v
— Formula 1 (@F1) August 23, 2015
Mercedes svou nadvládu ve Spa podtrhl ziskem doublu. Hamilton vyhrál, Rosberg dojel druhý. Překvapivé třetí místo po srdnatém výkonu ukořistil Grosjean. O zbytek bodů se podělili tito muži: Kvjat, Pérez, Massa, Räikkönen, Verstappen, Bottas, Ericsson.
HAMILTON: "An amazing weekend again, it was an incredible job done by the team. Today was a dream" #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/LBfkL4XC35
— Formula 1 (@F1) August 23, 2015
P. | Jezdec | Tým | Čas/ztráta | Body |
---|---|---|---|---|
1 | LEWIS HAMILTON | MERCEDES | 1:23:40.387 | 25 |
2 | NICO ROSBERG | MERCEDES | +2.058s | 18 |
3 | ROMAIN GROSJEAN | LOTUS | +37.988s | 15 |
4 | DANIIL KVJAT | RED BULL RACING | +45.692s | 12 |
5 | SERGIO PÉREZ | FORCE INDIA | +53.997s | 10 |
6 | FELIPE MASSA | WILLIAMS | +55.283s | 8 |
7 | KIMI RÄIKKÖNEN | FERRARI | +55.703s | 6 |
8 | MAX VERSTAPPEN | TORO ROSSO | +56.076s | 4 |
9 | VALTTERI BOTTAS | WILLIAMS | +61.040s | 2 |
10 | MARCUS ERICSSON | SAUBER | +91.234s | 1 |
11 | FELIPE NASR | SAUBER | +102.311s | 0 |
12 | SEBASTIAN VETTEL | FERRARI | nedokončil | 0 |
13 | FERNANDO ALONSO | MCLAREN | +1 kolo | 0 |
14 | JENSON BUTTON | MCLAREN | +1 kolo | 0 |
15 | ROBERTO MERHI | MARUSSIA | +1 kolo | 0 |
16 | WILL STEVENS | MARUSSIA | +1 kolo | 0 |
- | CARLOS SAINZ | TORO ROSSO | nedokončil | 0 |
- | DANIEL RICCIARDO | RED BULL RACING | nedokončil | 0 |
- | PASTOR MALDONADO | LOTUS | nedokončil | 0 |
- | NICO HÜLKENBERG | FORCE INDIA | nedokončil | 0 |
asi tak chlapy 😛 😛 😀 😀 😉 😉
kto to tu po novom moderuje? nejak mu to trva 😉
toto je jeden z dovodov preco prepinam na slovensky komentar…Charouza vobec nemusim a Tomas asi sleduje telemetriu alebo co ja neviem, kazdy zavod si nieco nevsimnu, alebo sa cuduju co sa stalo…je nejaky manaver a proste je ticho ako keby na to ani nepozerali…
Eiseleho tiez moc nemusim, nie je to podla mna clovek ktory sa v F1 nejak extra vyzna alebo ma take znalosti ako Tomas, ale nejak moc mi nevadi. Krala mam vylozene velmi rad..je spontany, povie co si mysli, je nad vecou a velmi dobre vysvetluje technicke veci o ktorych divaci ani nemaju zdanie…
U tandemu který si deset minut nevšimne změny lídra závodu a pak se diví (a to se promíchalo pořadí kontrastní stříbrné a červené) navíc umocněné nezvyklou souběžnou jízdou za SC, bych rozeznání žluté a bílé ani neočekával 😛
Nechápu Vettelovo rozhořčení. Jezdci trpěli vysokou degradací už v trénincích a Pirelli doporučovalo jet na dvě až tři zastávky. Jet na jednu bylo riskantní, navíc Vettel pneu zrovna nešetřil. S defektem mohli u Ferrari počítat, zvlonit Vettela pustit Gorsjeanan a mít čtvrté místo, a nemuseli by být neprávem rozhořčeni na Pirelli.
toto je jeden z dovodov preco prepinam na slovensky komentar…Charouza vobec nemusim a Tomas asi sleduje telemetriu alebo co ja neviem, kazdy zavod si nieco nevsimnu, alebo sa cuduju co sa stalo…je nejaky manaver a proste je ticho ako keby na to ani nepozerali…
Eiseleho tiez moc nemusim, nie je to podla mna clovek ktory sa v F1 vyzna alebo ma take znalosti ako Tomas, ale nejak extra mi nevadi. Krala mam vylozene velmi rad..je spontany, povie co si mysli, je nad vecou a velmi dobre vysvetluje technicke veci o ktorych divaci ani nemaju zdanie…
Nejdříve bych chtěl říct pánům komentátorům, že my jsme opravdu věděli za co dostal Bottas penalizaci, ikdyž jste tvrdili podle svých slov že stejně jako diváci nevíte proč přesně má Bottas penalizaci průjezd boxy a zjistily jste to asi po 5 kolech ikdyž dávali detailní záběr na Bottase…doufal jsem že aspon jeden z vás dává pozor evidentně ne 😛
Závod nebyl tak atraktivní jako na Hungaroringu, ale nudný taky nebyl.Start se docela povedl, ale tím, že si Hamilton udržel první pozici bylo jasné, že pokud ho nepostihne nějaký technický problém tak vyhraje.Skoro celý závod nebylo jasné kdo ten třetí flek utrhne.Grosjean,Ricciardo,Vettel,Peréze,Bottas …Hodně se mi líbí dravost Verstappena souboj s Nasrem v Blanchimont byl skvělý, myslím že má před sebou velkou budoucnost.Kvyat byl v závěru taky famózní sice to bylo také zapříčiněno novými pneumatikami ale klobouk dolů před jeho výkonem podobně jako před Grosjeanem.Zajímalo by mě jak to bude s Pirellkama.Vettel je po závodě hodně rozohněný a není divu kdyby se mu to stal v Eau Rogue nebo těsně po ni mohlo by to dopadnout špatně.Tak za dva týdny v Monze, snad se nepovede Mercedesu start aby byl závod o něco zajimavější.
Škoda, začínám si Vettla cenit, prostě to zkusil! 😎
Tak tak
Za 40 min by mohlo prset 16×2 = 32 min dest by tedy podle propoctu prijit behem zavodu nemel
Vzhledem k tomu že si nevšimli ani špatné výměny pneu u Bottase, bych to tohle nijak zvlášť neřešil. 😀
Nevyjel safety car ale je virtualni