V Rakousku se na vítěznou vlnu vrátil Rosberg
Mercedes nenechal nikoho na pochybách a po návratu do Evropy si dojel pro další double v letošní sezoně. Z výhry se raduje Nico Rosberg před Lewisem Hamiltonem. Třetí byl Valtteri Bottas.
Mercedes nenechal nikoho na pochybách a po návratu do Evropy si dojel pro další double v letošní sezoně. Z výhry se raduje Nico Rosberg před Lewisem Hamiltonem. Třetí byl Valtteri Bottas.
Dlouhých jedenáct let musel rakouský Red Bull Ring, dříve známý též pod jmény A1 Ring či Österreichring, čekat, než si k němu královna motorsportu opět nalezne svoji cestu. Naposledy se zde závodilo v roce 2003 a vítězství si tehdy na své konto připsal fenomenální Michael Schumacher, jenž proletěl cílem o necelé čtyři vteřiny dříve než jeho pozdější rival v boji o titul Kimi Räikkönen. Poté formule 1 na Rakousko zanevřela.
V roce 2004 se spolumajitelem tohoto slavného okruhu stala společnost Red Bull, která následně investovala velké množství finančních prostředku na jeho modernizaci. A investice se vyplatila, to když loni obletěla svět formule 1 zpráva, že se královna motorsportu do tohoto malebného alpského údolí nedaleko městečka Spielberg v letošním roce vrátí. Něco takového pochopitelně široká veřejnost přijala s velkým nadšením.
Včerejší kvalifikační klání na Red Bull Ringu poněkud překvapivě ovládli jezdci Williamsu, kteří využili zaváhání rivalů z Mercedesu a zajistili si pro sebe celou první řadu. Lepším z dua Felipe Massa – Valtteri Bottas byl brazilský závodník, jenž se pole position dočkal po dlouhých šesti letech. Až jako třetí se na startovní rošt Velké ceny Rakouska postavil lídr průběžného pořadí Nico Rosberg, jehož v druhé řadě doplnil pilot Ferrari Fernando Alonso. Na dalších pozicích pak svá místa zaujmuli Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Daniil Kvjat a Kimi Räikkönen. Doslova zklamáním dopadl sobotní souboj s časem pro Lewise Hamiltona, jenž v důsledku dvou chyb ve dvou kvalifikačních pokusech nezajel v Q3 žádné měřené kolo a obsadil až desáté místo. Díky penalizaci Sergia Péreze si však v konečném zúčtování o jednu příčku polepšil, stejně jako druhý pilot Force Indie Nico Hülkeberg. Obhájci titulu Sebastianu Vettelovi se kvalifikace vůbec nepovedla, na jejím konci svítilo Němcovo jméno až na třinácté pozici.
Samotný start závodu se obešel bez incidentů. Felipe Massa se ze svého místa odlepil skvěle a první pozici si uhlídal. Před Valtteriho Bottase se na krátko dostal Nico Rosberg, ale v nájezdu do druhé zatáčky mu finský pilot tento manévr vrátil.
Naprosto skvělý start měl naopak Lewis Hamilton, jenž se prosmýkl až na čtvrté místo před Fernanda Alonsa. Ve druhém kole pak Velká cena Rakouska de facto skončila pro obhájce titulu Sebastiana Vettela, jemuž opět vypověděla službu technika. Ačkoliv se mu po pár desítkách vteřin podařilo opět probrat svůj monopost k životu, měl v té chvíli na čelo závodu již jednokolovou ztrátu.
Na konci pátého okruhu pak bylo pořadí v první desítce následující: Massa, Bottas, Rosberg, Hamilton, Alonso, Magnussen, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat a Ricciardo. Čtveřice jezdců Williamsu a Mercedesu kroužila na čele závodního pole v poměrně těsných rozestupech, zatímco Fernando Alonso na ně v ten okamžik ztrácel již více než pět vteřin.
První sérii zastávek v boxech započal v devátém kole Jean-Eric Vergne následován Nikem Hülkenbergem o jeden okruh později.
Z vedoucí čtveřice zamířil ke svým mechanikům jako první Nico Rosberg, stalo se tak v kole číslo dvanáct. Následně jej napodobil i jeho týmový kolega Lewis Hamilton, pořadí mezi oběma jezdci Mercedesu se nicméně nezměnilo.
To se ovšem nedá říct v případě Felipeho Massy, jenž se po zastávce v boxech propadl za oba své rivaly na průběžné třetí místo. Valtteri Bottas dopadl o poznání lépe. I on se sice propadl, avšak pouze za Nika Rosberga.
Ve dvacátém kole kroužil na čele závodu Sergio Pérez, jenž však ještě žádnou zastávku u mechaniků neabsolvoval. Druhý byl Nico Rosberg, třetí Valtteri Bottas, čtvrtý Lewis Hamilton a pátý Felipe Massa. Na dalších místech v první desítce jezdili Jenson Button, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Kevin Magunussen a Nico Hülkenberg.
O nemalé pozdvižení se v šestadvacátém kole postaral Daniil Kvjat, který po problémech s brzdami skončil se svým toro rosso v kačírku. Následně se na vedoucí příčku probojoval Nico Rosberg, jenž společně s Valtterim Bottasem předjel Sergia Péreze, jehož pneumatiky měly již to nejlepší dávno za sebou. V osmadvacátém okruhu se totéž podařilo také Lewisi Hamiltonovi, kdo naopak zůstal trčet za Mexičanovou force indií, byl Felipe Massa.
O chvíli později zaútočil na první pozici Bottas, německý pilot Mercedesu nicméně jeho atak odrazil.
Další patálie pro úřadujícího šampióna Sebastiana Vettela přišly krátce před půlkou závodu, to když si jezdec domácího týmu urazil část předního křídla o zadní kolo Estebana Gutiérreze. Následně zamířil do boxů. Vettelovo trápení pak nadobro skončilo v sedmatřicátém kole poté, co se jej Red Bull rozhodl ze závodu stáhnout.
Druhou sérii zastávek zahájil Lewis Hamilton, a to na konci kola devětatřicátého. O jeden okruh později jej následoval Nico Rosberg a posléze rovněž Valtteri Bottas. Na čelo závodu se tak dostal Fernando Alonso, ten ovšem měl svůj druhý pit stop stále před sebou.
Španěl zajel k mechanikům v sedmačtyřicátém kole a na trať se vrátil na pozici číslo šest.
Průběžné pořadí v padesátém okruhu závodu tak tedy bylo následující: Rosberg, Hamilton, Bottas, Pérez, Massa, Alonso, Button, Magnussen, Hülkenberg a Ricciardo.
Patnáct kol před cílem byl rozdíl mezi prvními oběma piloty Mercedesu přibližně 1,5 vteřiny, k žádnému útoku ze strany Lewise Hamiltona nicméně do té chvíle nedošlo.
V pětašedesátém okruhu se drobné chyby dopustil Kevin Magnussen, který tak nabídl Sergiu Pérezovi příležitost k předjetí, jíž Mexičan bez problému dokázal využít a posunout se na šesté místo.
Rosbergův náskok na Hamiltona se držel na konstatní úrovni, a k žádnému pokusu o předjetí se tudíž neschylovalo.
Do konce závodu se na této skutečnosti již nic nezměnilo, a tak si pro třetí vítězství v této sezoně dojel Nico Rosberg. Lewis Hamilton projel pod šachovnicovým praporkem o necelou vteřinu později. Oba piloty Mercedesu doplnil na stupních vítězů Valtteri Bottas, jenž si tak na tomto speciálním místě odbyl v rámci formule 1 svoji premiéru. Na dalších místech Velké ceny Rakouska skončili Felipe Massa, Fernando Alonso, Sergio Pérez, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg. Desítku nejlepších uzavřel Kimi Räikkönen.
[wppa type=“filmonly“ album=“41″][/wppa]
GP Rakouska 2014 – závod
P. | Jezdec | Tým | Kola | Čas/ztráta | Start |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 71 | Vítěz | 3 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 71 | +1.9 s | 9 |
3 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 71 | +8.1 s | 2 |
4 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 71 | +17.3 s | 1 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 71 | +18.5 s | 4 |
6 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 71 | +28.5 s | 15 |
7 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 71 | +32.0 s | 6 |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 71 | +43.5 s | 5 |
9 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 71 | +44.1 s | 10 |
10 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 71 | +47.7 s | 8 |
11 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 71 | +50.9 s | 11 |
12 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 70 | +1 kolo | 13 |
13 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 70 | +1 kolo | 16 |
14 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 70 | +1 kolo | 22 |
15 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 69 | +2 kola | 18 |
16 | Kamuj Kobajaši | Caterham-Renault | 69 | +2 kola | 19 |
17 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 69 | +2 kola | 21 |
18 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 69 | +2 kola | 20 |
19 | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari | 69 | +2 kola | 17 |
- | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 59 | +12 kol | 14 |
- | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 34 | +37 kol | 12 |
- | Daniil Kvjat | STR-Renault | 24 | +47 kol | 7 |
Další závod je na programu za čtrnáct dní a je jím Grand Prix Velké Británie, která se již tradičně pojede na slavném okruhu v Silverstone.
Pro Snowman: Rakušáci neměli Grand Prix 10 let, takže na nich bylo vidět nadšení, že se u nich vůbec jede, ale žádné mexické vlny jako na jiných závodech. Z našeho pohledu to byla taková poklidná velká cena. Jediný rušivý prvek byl místní hlasatel, který obzvláště vynikl při F1, protože chvílemi jediný zvuk co bylo slyšet byl jeho hlas, na okruhu bylo totiž hrobové ticho. 😥
Pro J.V.Sherbert: nejhorší je, že trend „ničit“ cokoliv co funguje, dnes vidíme téměř všude. Jakmile si někdo postěžuje, tak je označen za zpátečníka nebo člověka, který nepochopil, co je pro F1 a fanouška dobré … Jak na to třeba reagovali lidé přímo na okruhu, pokud se můžu zeptat?
Dnes jsem se vrátil z Grand Prix Rakouska a musím bohužel prohlásit, že to co provedlo fanouškům kteří sledují závody na živo je opravdu hnus. Pocit výjimečnosti závodů F1 je pryč, i GP3 jsou hlasitější. Člověk musí dávat neustále pozor aby neprošvihl průjezd formule F1, protože jsou slyšet až těsně před tribunou po dobu asi 3 s (seděli jsme na tribune NORD). Pořadatel nabídl srovnání (asi omylem a nedopatřením) starého a nového zvuku při doplňkovém programu, kterým byl průjezd historických formulí po okruhu. Člověku se při startu nových „lepších“ formulí chtělo plakat. Při nákupu lístků v prosinci 2013 jsme opravdu nevěděli do čeho jdeme. Po shlédnutí závodů F1 musím bohužel prohlásit, že jestli s tím něco neudělají byla to naše poslední Grand Prix a to jezdíme pravidelně od roku 2006. 😥
První kolo v podání Hamiltona bylo epické 🙂
byl to pěkný závod. Jsem rád, že je F1 zpátky v Rakousku, ten závod měl něco do sebe.
Vettel statečně odstoupil…poté so leta nazýval jiné piloty okurkami, posledně i svůj vůz konečně předvedl jak jezdí okurka
Ano, to uz jsou davne casy, kdy si tahle trojka rozdelovala sest bodovanych pozic a pak byli ti druzi.


Poznava, co si musel zkusit loni Mark.


S tímhle šrotem Vettel nic nezmůže. Když vám to auto prostě nefunguje, tak můžete být sebelepší pilot, a je vám to stejně k ničemu. Jeho odevzdané gesto, kdy jen tak mávl rukami bylo všeříkající. 😥
Tak držím palce Williamsu at se udrží co nejvýš.Krasné by bylo vidět na stupních Williams,McLaren a Ferrari jako za starých časů 🙂
Go Williams! 😛