Déšť zamíchal britskou kvalifikací, první místo má Rosberg

Nico Rosberg a Sebastian Vettel zajistili německou první startovní řadu v Silverstonu, domácí čest zachraňoval třetí Jenson Button.

7 Zveřejněno 5. 07 2014 — Jan Pastorek

Nico Rosberg a Sebastian Vettel zajistili německou první startovní řadu v Silverstonu, domácí čest zachraňoval třetí Jenson Button.

Q1 – Tragédie u Ferrari a Williamsu

Kvalifikace začala na mokré trati a jezdci nazuli přechodné pneumatiky. Osychající povrch jim ale umožnil nasadit na posledních pět minut suché obutí, časy šly pak výrazně dolů a výsledková listina ožila.

Na konci se ale vrátily kapky deště, které nachytaly několik pilotů. Do smyku se dostal Alonso, Ericsson se podíval mimo trať a Sutil skončil v únikové zóně. Výsledkem byla nejpřekvapivější Q1 letošní sezóny, která srazila několik velkých jmen, především dvojici Ferrari. Po první kvalifikační řadě z Rakouska zavládl smutek také u Williamsu. Nejrychlejší byl Rosberg. Jezdci Caterhamu nesplnili kvalifikační limit.

Nepostoupili: Bottas, Massa, Alonso, Räikkönen, Ericsson a Kobajaši.

Q2 – špatný odhad podmínek

Druhou část jezdci otevřeli znovu na přechodných pneumatikách, ale stejně jako v první části zkusili na posledních pět minut suchou směs. Výsledková listina opět velmi rychle měnila podobu, jen Sutilovi patřilo 16. místo, protože kvůli nehodě z první části vůbec nevyjel.

Nevydařený den Sauberu podtrhnul Gutiérrez, který se opřel o bariéry v Luffield. Kvůli své penalizaci z Red Bull Ringu tak odstartuje v neděli jako poslední.

Nejlepší čas zajel Hamilton před Rosbergem, zatímco kvalifikace skončila kromě Sauberu také pro Lotus a Marussii. Maldonado musel na konci zastavit na trati kvůli poklesu tlaku paliva.

Nepostoupili: Grosjean, Bianchi, Chilton, Gutiérrez, Maldonado, Sutil.

Q3 – Mercedes nic nezastaví

Do závěrečné části piloti vyjeli na suchých pneumatikách měkčí směsi, i když v některých částech znovu pršelo. Déšť zesílil ještě dřív, než všichni stihli dokončit svá měřená kola. Zavládlo pořadí: Hamilton, Rosberg, Pérez, Ricciardo, Kvjat, Vergne, Button, Hülkenberg, Magnussen, Vettel.

Poté se sice zdálo, že už nemá cenu vyjet znovu, této iluzi podlehli Ricciardo, Kvjat a Vergne, ale byla to chyba. Časy šly znovu dolů, a jelikož Hamilton kolo nedokončil a zamířil do boxů, pole position si bez problémů vzal Rosberg. Sportovní šéf Mercedesu Wolff vysvětlil, že Hamilton kolo přerušil proto, že v prostředním sektoru bylo hodně mokro, ovšem poslední sektor byl skoro suchý, a v něm ostatní tolik získali. Na druhé místo se postaví Vettel, za něj Button, Hülkenberg a Magnussen, na Hamiltona zbylo až šesté místo.

Pérez zajel sedmý čas a poslední pozice v první desítce zbyly na ty, kdo v závěru zůstali v garážích.

Pořadí: Rosberg, Vettel, Button, Hülkenberg, Magnussen, Hamilton, Pérez, Ricciardo, Kvjat, Vergne.

[colored_box color=”blue”]Penalizace: Chilton ztratí pět míst za předčasnou výměnu převodovky, Gutiérrez přijde o 10. míst kvůli špatně uchycenému kolu v Rakousku.[/colored_box]

GP Velké Británie 2014 - kvalifikace

P.JezdecTýmQ1Q2Q3Ztráta
1Nico RosbergMercedes1:40.3801:35.1791:35.766
2Sebastian VettelRed Bull Racing1:45.0861:36.4101:37.3861.620
3Jenson ButtonMcLaren1:44.4251:36.5791:38.2002.434
4Nico HulkenbergForce India1:41.2711:37.1121:38.3292.563
5Kevin MagnussenMcLaren1:42.5071:37.3701:38.4172.651
6Lewis HamiltonMercedes1:41.0581:34.8701:39.2323.466
7Sergio PerezForce India1:42.1461:37.3501:40.4574.691
8Daniel RicciardoRed Bull Racing1:44.7101:38.1661:40.6064.840
9Daniil KvjatToro Rosso1:41.0321:36.8131:40.7074.941
10Jean-Eric VergneToro Rosso1:43.0401:37.8001:40.8555.089
11Romain GrosjeanLotus1:43.1211:38.496
12Jules BianchiMarussia1:41.1691:38.709
13Max ChiltonMarussia1:42.0821:39.800
14Esteban GutierrezSauber1:43.2851:40.912
15Pastor MaldonadoLotus1:43.8921:44.018
16Adrian SutilSauber1:42.603
17Valtteri BottasWilliams1:45.318
18Felipe MassaWilliams1:45.695
19Fernando AlonsoFerrari1:45.935
20Kimi RäikkönenFerrari1:46.684
21Marcus EricssonCaterham1:49.421
22Kamui KobajašiCaterham1:49.625
Q1 107 %1:47.406

Diskuse k článku

Napsat komentář