Díky Magnussenově penalizaci bodovalo hned trio jezdců ze středu pole
Zatímco Sergio Pérez, Daniil Kvjat a Nico Hülkenberg mohou být s výsledkem Velké ceny Belgie relativně spokojeni, zbylá pětice opouští Spa s prázdnou.
Zatímco Sergio Pérez, Daniil Kvjat a Nico Hülkenberg mohou být s výsledkem Velké ceny Belgie relativně spokojeni, zbylá pětice opouští Spa s prázdnou.
Force India
Nejlepší stájí ze středu pole byla již tradičně Force India. Tým Vidžaje Mallyi získal v Belgii cenných pět bodů, přičemž hlavní zásluhu na této skutečnosti má Sergio Pérez. Mexičan projel cílem závodu jako devátý, vzhledem k penalizaci Kevina Magnussena si však o jednu příčku polepšil.
„Nějakým způsobem jsem se vyhnul všem těm bláznivým bitvám, které se dnes odehrály, protože můj závod byl celkem přímočarý. Jel jsem naplno a myslím si, že jsme ze závodu vytěžili maximum. Ve druhém stintu jsem ztratil trochu času – musel jsem předjet dva mclareny a hodně jsem při tom tlačil na pneumatiky, což mě později během stintu stálo nějaký čas. V posledních deseti kolech jsem byl pod velkým tlakem od Kvjata: rychle mě doháněl, ale povedlo se mi ho udržet za sebou. Nakonec si z tohoto víkendu odvážíme nějaké body, a to je důležité,“ podotkl Mexičan.
O zbylý bod se postaral Pérezův týmový kolega Nico Hülkenberg. Ten byl nejprve klasifikován až jako jedenáctý, také on však v důsledku Magnusenovy penalizace poskočil výše.
„Je škoda, že jsme dnes mimo body, ale hádám, že jsem takto zaplatil za tu včerejší chybu (v kvalifikaci), po které jsme v závodě museli získat hodně půdy pod nohama. Můj start nebyl skvělý, ale několik pozic jsem během prvního kola byl schopen získat. Poté jsem měl dobrou rychlost, ale bylo těžké ji ukázat, jelikož jsem uvízl v hustém provozu. Ve středu pole byl vláček vozů, ve kterém každý využíval DRS, kvůli čemuž bylo předjíždění velmi obtížné. Myslím si, že to je to, kde jsme dnes ztratili většinu času a co mi zabránilo v zisku bodů. Na konci jsem se Kvjatovi rychle přibližoval a byl jsem velmi blízko, ale potřeboval jsem asi jedno extra kolo, abych byl schopen se dostat před něj,“ nechal se slyšet Němec.
Toro Rosso
Dalším pilotem ze středu pole, který dnes obohatil své bodové konto, byl v cíli devátý Daniil Kvjat na toro rosso.
„Byl to dobrý, ale těžký závod, zejména ke konci, kdy jsem bránil svoji pozici proti Hülkenbergovi, který jel na nových měkkých pneumatikách. Bylo to celkem vzrušující, jelikož jsem se musel starat o své pneumatiky a ve stejnou chvíli bojovat o desáté místo. Ovládání vozu bylo během závodu dobré a byl jsem celkem potěšen tím, že zůstalo sucho. Celkově vzato to byl pozitivní víkend, ve kterém jsme byli schopni se krok po kroku zlepšovat, a jsem rád, že si z tohoto závodu odvážím bod,“ řekl ruský mladík.
Na opačné straně garáže bylo důvodů k radosti o poznání méně, důvodem byla skutečnost, že Jean-Eric Vergne skončil v pořadí závodu až jako jedenáctý.
„Start nebyl skvělý. Už na rovince (před La Source) mě nějaké vozy předjely a já jsem nemohl udělat nic, abych se ubránil. Je trochu frustrující uvíznout v provozu, pneumatiky dlouho nevydržely a já postrádal výkonnost. Teď se musíme podívat na všechna data a uvidíme, jestli je tam něco, co můžeme udělat, abychom se v Monze vrátili v lepší kondici. Nejsme daleko za body, ale potřebujeme vyřešit několik věcí, mít čistý víkend a získat v naší domácí Grand Prix nějaké body,“ poznamenal Francouz.
Sauber
Adrian Sutil sice projel pod šachovnicovým praporkem až jako čtrnáctý, přesto si dnešní klání celkem užil:
„Byl to vzrušující závod, ale čtrnácté místo dnes bylo maximem. Bohužel jsem se zasekl za Felipem. Když jsem zajel k zastávce v boxech, ve stejnou chvíli tam zajel i on. V některých sektorech jsem byl na dráze rychlejší než on, na rovinkách byl ale příliš rychlý. Felipeho motor byl jednoduše příliš silný a já ho nemohl předjet. Pak jsme se rozhodli jet na třízastávkovou strategii, která byla nakonec správnou volbou. Ve srovnání se střední směsí jsem se na té měkké cítil pohodlněji. S procedurami během víkendu jsem spokojen, tým odvedl dobrou práci, aniž by se dopustil chyb.“
„Byl to těžký závod,“ konstatoval druhý pilot švýcarské stáje Esteban Gutiérrez. „Naší závodní strategií bylo útočit již od samotného začátku. Bohužel to nevyšlo tak, jak jsme očekávali, alespoň jsme však byli schopni si během prvních kol o několik pozic polepšit. Během závodu jsem měl hodně potíží se středními pneumatikami. Tenhle aspekt učinil věci komplikovanými a postavil nás do obtížné pozice. Naše rychlost byla příliš malá na to, abychom skočili závod na bodech. Musíme dále pracovat, abychom byli v nejlepší desítce tak rychle, jak jen to půjde,“ dodal Mexičan, jehož jméno svítilo ve výsledkové listině na čtrnácté pozici.
Lotus
Pro enstonský tým dopadla Velká cena Belgie sportovní katastrofou, ani jeden z jeho monopostů totiž do cíle dnešního závodu nedojel.
„Očekávali jsme obtížný víkend – jak trať tady, tak i ta v Monze jsou pro nás náročné – ačkoliv vůz během dneška vypadal konkurenceschopně i konzistentně. Třeba by bylo možné bojovat během závodu se Sauberem a Force Indií. Bohužel jsem na konci prvního kola pocítil velkou ztrátu výkonu a ve zpětných zrcátkách jsem uviděl, jak se z motoru kouří, takže jsme museli odstoupit,“ vysvětlil Pastor Maldonado.
To za odstoupením Romaina Grosjeana stálo pro změnu něco jiného než technické potíže:
„Vůz byl celkem dobrý, rychlost byla daleko lepší, než jsme očekávali, což je povzbudivé. Můj závod byl bohužel brzy znehodnocen, jelikož jsme během prvního kola museli vyměnit nos a později náš vůz poškodily úlomky na trati. Důsledkem toho jsme ztratili spoustu přítlaku, takže jsme odstoupili. Každý víkend se posouváme vpřed a hodně se toho naučíme, ačkoliv Monza bude asi také náročná. Singapur by nám měl vyhovovat daleko lépe.“
Diskuse k článku