Déšť, kolize a famózní Max Verstappen, taková byla GP Brazílie 2016

Přesně před třemi lety jsme byli svědky bláznivé Velké ceny Brazílie, kterou okořenil svým neskutečným výkonem mladý Max Verstappen.

Štítky: GP Brazílie Historie Max Verstappen Zveřejněno 13. 11 2019 — Lukáš Podstata

Když se královna motorsportu přesunula 13. listopadu 2016 do brazilského Interlagosu, nikdo nečekal, jakou podívanou fanouškům jezdci připraví.

Že se bude jednat o zajímavou Grand Prix, tomu nasvědčoval fakt, že nad okruhem Interlagos hustě pršelo. Startoval se však mělo podle plánu ve 14:10 tamního času, drama však přišlo ještě dříve. Romain Grosjean totiž na konci zaváděcího kola havaroval. Francouz absolutně nechápal, co se stalo. O tomto svědčí i rádiová vysílačka do které Grosjean říkal: „Co se stalo?! Havaroval jsem!“

Start velké ceny Brazílie roku 2016 byl tak o 10 minu odložen. Jezdci začali kroužit za safety carem a čekalo se, kdy se konečně začne závodit. Podmínky ale nebyly dlouho ideální. To potvrzuje i vysílačka Sebastiana Vettela. „Je opravdu hodně vody na rovinkách.“ Nakonec se však fanoušci přece jen po osmi kolech dočkali a pravá show začala. Max Verstappen
na nic nečekal a hned při nájezdu do první zatáčky podjel Kimiho Räikkönena a získal tak prozatímní třetí pozici.

Safety car se však na trať záhy vrátil, a to po velké nehodě Marcuse Ericssona. Jeho monopost skončil na příjezdu do boxové uličky a hodně pilotů málem s vrakem monopostu Sauber kolidovalo. Po odklizení trosek zajel safety car do boxu, ale v hned v zápětí na cílové rovince havaroval Kimi Räikkönen a závod pro něj skončil. Podmínky byly opravdu nepřijatelné. Sebastian Vettel, tehdy řekl: „Je to prostě šílené, upřímně
je to hloupé, červená vlajka! To je to, co potřebujeme, kolik lidí se ještě musí dnes vybourat?“

První zastavení Velké ceny Brazílie 2016.

Možná právě na tuto rádiovou komunikaci ředitelství závodu zareagovalo
a závod zastavilo. Přerušení trvalo třicet čtyři minut a piloti poté znovu začali kroužit za zpomalovacím vozem. Podmínky byly však stále špatné,
to potvrdil i Esteban Ocon, „Podmínky jsou pořád hodně hodně špatné.“ Odpovědí mu bylo, že počasí se má ještě zhoršit. Ředitelství závodu chtělo předcházet dalším kolizím a závod se z bezpečnostních důvodů raději rozhodlo znovu přerušit. Ovšem ze strany pilotů toto rozhodnutí nebylo přijato příliš pozitivně. Lewis Hamilton řekl: „Nevím, proč znovu zastavujeme. Tohle přece není normální.“

Po zlepšení podmínek a ustálení deště se začalo konečně naplno závodit. Max Verstappen znovu prokázal, jak dobře umí na vodě předjíždět,
když dokázal pokořil Nica Rosberga na výjezdu ze „Sennových esíček“.
Ve 46 kole na příjezdu na cílovou rovinku havaroval Felippe Massa
a na trať znovu vyrazil safety car. Pro Massu toto odstoupení bylo opravdu hodně emotivní, protože se jednalo o jeho poslední domácí Velkou cenu Brazílie v jeho kariéře. Tedy alespoň si to myslel, nakonec však po přestupu Bottase k Mercedesu v F1 ještě rok setrval.

Při výjezdu safety caru využil možnosti návštěvy svých mechaniků Max Verstappen a nasadil nové „mokré“ pneumatiky, čímž se však propadl na chvost pole. Nikdo nečekal, co se stalo potom. Nizozemec naplno všem fanouškům ukázal, jak dokáže předjíždět za špatných podmínek. Nejprve se stal jeho obětí Sebastian Vettel, poté Carlos Sainz, a nakonec Sergio Pérez.

Vítězem bláznivé velké ceny Brazílie se stal Lewis Hamilton následovaný týmovým kolegou Nicem Rosbergem a třetí stupínek obsadil
po bravurním comebacku Max Verstappen, který předjel v závěrečném stintu prakticky všechny jezdce.

Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Max Verstappen.

Diskuse k článku

Napsat komentář