Další změny: FIA chystá snížit přítlak formulí pro příští rok

Konec kvalifikačních režimů motorů už pro Grand Prix Belgie není jedinou chystanou změnou ve formuli 1. Mezinárodní automobilová federace chce od nové sezony rovněž zmenšit přítlak současných vozů, který se výrazně zvyšuje soustavně od roku 2017, kdy se začaly používat širší formule a pneumatiky.

Štítky: FIA Pirelli Pneumatiky Pravidla Zveřejněno 15. 08 2020 — Lukáš Štěrovský

Právě ty jsou důvodem k chystanému kroku. Po defektech z GP Velké Británie chce FIA omezit přítlak současných vozů tak, aby pneumatiky nebyly tolik zatěžovány. Pirelli totiž používá stále směsi z roku 2019 poté, co s novými sadami nebyly týmy spokojené, jenže přítlak vozů a tím pádem i síly vyvíjené na gumy rostou.

V plánu jsou návrhy na úpravy podlahy, které by měly platit už příští rok – stáje by tedy musely přepracovat chystané koncepty svých vozů. Nové nařízení ovlivní také plánovanou podobu revolučních vozů 2022 (kdy se navíc přejde na 18palcové pneumatiky s tenčím běhounem).

Cílem FIA původně bylo udržet množství přítlaku alespoň na hodnotách ze začátku letošního roku, po defektech z Grand Prix Velké Británie ale chce přítlak snížit o něco více. Stejně jako v případě konce párty režimu ale tento návrh ještě musí projít schválením řídícího orgánu. Jelikož se ale jedná o změnu pravidel týkající se bezpečnosti, není k její schválení nutný souhlas všech týmů a v platnost může vejít okamžitě.

Analýza: Příčiny selhání pneumatik na Silverstonu. Kvjat je také obětí