Další okruhy po Madridu. Kdo jim uvolní místo?
Příští rok se můžeme těšit na nový okruh v hlavním městě Španělska. Další nové destinace by měly být otázkou času.
Kalendář pro následující sezónu byl oznámen. Kromě logistických přesunů jednotlivých závodů se můžeme těšit na GP Španělska na novém okruhu Madring, který se staví v hlavním městě Španělska. O místo v kalendáři přichází Imola, která byla součástí šampionátu F1 od roku 2020.
Agresivní rozšiřování kalendáře je zdá se být pozastaveno. Limit 24 závodů se snaží F1 dodržovat. Vzhledem k tomu, že se do F1 tlačí nové destinace, podobný osud jako Imolu potká také další okruhy.
Jedním z nich je nizozemský Zandvoort, který už potvrdil, že rok 2026 bude jejich posledním. V záloze však čeká více než jeden nový závod. Mají být tři, takže jsou tu další okruhy, které jim musí uvolnit místo.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali se v minulém roce nechal slyšet, že o pořádání závodu F1 požádalo hned 11 destinací. Seznam těch, které mají velmi blízko k “zelené”, je poněkud menší. Má jít o závod v Thajsku, Rwandě a druhý závod v Saudské Arábii. Spekuluje se také o Argentině, která je poblázněna přítomností Franca Colapinta.
V Thajsku již byl Domenicali osobně a schválení stavby okruhu v Bangkoku již má být na spadnutí. Thajsko se má ve Formuli 1 objevit v roce 2028. Rwanda má silné vazby na FIA, kde se v minulém roce pořádalo slavnostní předávání cen. Vizí je vybudovat stálý okruh poblíž nového mezinárodního letiště Bugesera, které vzniká poblíž rwandského hlavního města Kigali.
Nedaleko Rijádu, hlavního města Saudské Arábie, se staví nový okruh Qiddiya Speed Park. Jeho stavba bude dokončena v roce 2027. Je možné že nový okruh nahradí ten současný v Džiddě, nicméně Saudská Arábie chce hostit dva závody.
Které okruhy mají nůž na krku?
Kromě Zandvoortu, který již svůj konec ohlásil, může o své místo poněkud překvapivě přijít závod v Las Vegas. Dává to ale smysl hned z několika důvodů. Závod má problém s vyprodáním vstupenek a zároveň se jede ke konci sezóny s Katarem a Dubají, ke kterým by perfektně zapadl druhý závod v Saudské Arábii.
Ázerbájdžán má smlouvu do roku 2026 a může se stát, že prodloužení dostane pouze do doby, než se do F1 protlačí Thajsko nebo Rwanda.
Dalším okruhem, kterému končí příští rok smlouva, je Barcelona. V roce 2026 bude závod pravděpodobně pojmenován jako GP Katalánska. S novým ambasadorem v podobě Fernanda Alonsa to však vypadá, že okruh chce v F1 setrvat minimálně na bázi rotace, která by mohla fungovat s GP Belgie.