Colapinto vysvětluje, proč ještě v Alpine není v ideální formě

Argentinský závodník potřebuje pro závodění s monopostem A25 získat dostatek důvěry.

Štítky: Alpine Franco Colapinto Zveřejněno 24. 05 2025 — Dominik Kovář

V Imole zažil premiéru za volantem Alpine Franco Colapinto. Argentinec v minulém roce naskočil do světa Formule 1 se stájí Williams, když na posledních devět závodů nahradil Logana Sargeanta. S Alpine podepsal na začátku letošního roku jako rezervní jezdec a bylo otázkou času, kdy nahradí Jacka Doohana.

První závod v barvách francouzského týmu se Colapintovi příliš nevydařil. Boural v kvalifikaci a po startu ze 16. místa dojel na stejné pozici i v závodě. Ačkoli Colapinto najezdil velké množství kilometrů na simulátoru a trati s dva roky starým monopostem Alpine, stále hledá své limity v monopostu současném.

Závod v Monaku vyžaduje velkou porci sebedůvěry, kterou nyní Colapinto postrádá. O to větší má motivaci odjet dobrý závod. “Myslím, že Monako, Baku a Singapur jsou tratě s potřebou velmi vysoké sebedůvěry a je potřeba si ji nabrat během kol nebo tréninků, což není úplně jednoduché,” uvědomuje si Colapinto.

“Pro mě to platí ještě méně, vzhledem k tomu, že mi stále chybí trochu sebevědomí s autem – to je normální po pouhém jednom závodním víkendu. Tady, kde se v každé zatáčce opíráte o zdi, to potřebujete a myslím, že to přijde po prvním volném tréninku o něco víc, po druhém volném tréninku ještě víc a budu se jen zlepšovat, jako jsem to udělal v Imole. V prvním volném tréninku jsem začal trochu se ztrátou, ale ke konci třetího volného tréninku jsem se čím dál více přibližoval.”

Colapinto si nemyslí, že má s monopostem konkrétní problém, ale jednoduše potřebuje čas. “Chybí mi více závodů. Zatím jsem absolvoval jen jeden závod a v autě mám asi čtyři hodiny, ale ostatní kluci už v roce absolvovali sedm závodů, takže jsem o pár závodů pozadu.”

“Ještě jsem nejezdil na žádné městské trati, takže to beru krok za krokem. Potřebuji si vybudovat sebevědomí a to přichází s najetými koly. Jen se seznamovat s autem, zvykat si na to, kde je jeho limit, a myslím, že jediný způsob, jak se v tom zlepšit, je jezdit,” dodal Colapinto.