Colapinto se dočkal chvály od Briatoreho: Odvedl dobrou práci. Měl dobré tempo

Přestože byl Colapinto v kvalifikaci beznadějně poslední a v závodě skončil třináctý, šéf Alpine Briatore je s jeho výkonem spokojený.

Štítky: Franco Colapinto GP Monaka Zveřejněno 28. 05 2025 — Bára Goldmannová

Franco Colapinto neměl vůbec vydařený debut v Alpine. Poprvé se do modro-růžového monopostu posadil v Imole, kde jeho tempo v kvalifikaci vypadalo nadějně, když si zajistil postup do druhé části. Ovšem při svém druhém ostrém pokusu tvrdě havaroval. V neděli byl naprosto neviditelný. Vzpruha nepřišla ani o týden později v Monte Carlu.

Sice byl nejpomalejší, ale tentokrát nebyl mezi ním a Pierre Gaslym takový rozdíl – Francouz startoval osmnáctý – a přesto, že o něm nebylo celou velkou cenu slyšet, tak skončil na solidním 13. místě, přičemž porazil pilota Red Bullu Yukiho Tsunodu a zkušené mazáky Fernanda Alonsa i Nica Hülkenberga.

Flavio Briatore je známý tím, že se nikdy s ničím ani nikým nemaže. Své by o tom mohl vyprávět Jack Doohan, který se musel po GP Miami poroučet. Proto slyšet slova chvály z úst šéfa Alpine je v podstatě zázrak a velká pocta, které se dostalo Australanově náhradníkovi: “Franco odvedl dobrou práci. Nechyboval a měl dobré tempo vzhledem k tomu, v jakém provozu byl. Jsem si jistý, že se toho hodně naučil a že to posílí jeho sebevědomí.”

Nudil se i Colapinto

Fanoušci u obrazovek odpočítávali kola do cíle,  ale i samotní jezdci měli problém udržet koncentraci. Lawsonovi “vypínal mozek”, Hadjar usínal a Colapinto se nudil. “Bylo to, jako když si člověk v neděli vyjede na pohodovou projížďku. Dnes mě to opravdu nebavilo, jezdili jsme extrémně pomalu, hodně daleko od skutečného tempa,” zrekapituloval Argentinec, jehož slova cituje portál Motorsport.com.

Ačkoliv je se svým výkonem spokojený, protože “to bylo nejlepší, co bylo možné”, věří, že měl dokonce na více než na 13. místo. Důvod? Startoval na špatné sadě pneumatik, aby pomohl Gaslymu, jenže pro Francouze závod skončil v devátém kole po kolizi s Tsunodou. “Bohužel byl Pierrův závod velmi krátký, takže jsme měli najednou jedno auto.”

Colapinto startoval na tvrdých gumách, ale poprvé byl povolán do boxů relativně brzo a druhý pitstop pak absolvoval ve 30. kole a na této sadě závod dokončil. Strategii hodnotí kladně: “Myslím, že jsme to udělali dobře, i když jsme startovali za auty, která zůstala venku velmi dlouho, my jsme zastavili velmi brzo. Myslím, že naše tempo bylo dobré, když jsem měl volnou trať. Nyní musíme dále pracovat a autu lépe porozumět – a také, jak zabránit tomu, abychom se znovu dostali do takové situace.”