Co zapříčinilo chybu během zastávky Ferrari

Kombinace, která se dnes už nejeví tak nepravděpodobná, je příčinou neštěstí během druhé zastávky Kimiho Räikkönena při GP Bahrajnu. Při ní si velmi vážně zlomil nohu mechanik Ferrari Francesco Cigarini. Tým dostal pokutu 50 tisíc eur, tedy 1,27 milionu korun.

6 Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Zveřejněno 9. 04 2018 — GPF1.cz

Ferrari vyvinulo a používá automatický systém, který rozsvítí zelené světlo, jakmile senzory zaznamenají kontakt mezi kolem a nábojem. Což se stalo, jen s tím nedostatkem, že levé zadní kolo nebylo nikdy sundáno.

Systém je navržen nedostatečně tak, že vůbec neřeší, zda k nějakému „odloučení“ kola a náboje došlo před tím, než senzory zaznamenají nasazení všech čtyř kol. Tak nějak se počítalo s tím, že v jeden okamžik nebudou na autě kola z různých sad. Což byl ale přesně ten případ.

V rychlosti, jakou se pitstopy odehrávají, se mechanici a hlavně jezdec musí spoléhat výrazně na signál k odjezdu. Nemůže kontrolovat práci ostatních a dohlížet na ni. To by zastávku výrazně prodlužovalo.

Nyní je ale čas jak architekturu řešení tak procesní přístup k pitstopům přehodnotit. I v tom je F1 úžasné. Snaží se učit z každé své chyby.

Diskuse k článku

6 komentářů: “Co zapříčinilo chybu během zastávky Ferrari”

  1. Jakub McL napsal:

    Poslední dobou se mi zdá, že se v boxech stále častěji bojuje o desetinku sekundy, ale následky jsou často v podobě konce celého závodu. Možná i toto malinko přehodnotit a ubrat…

  2. krakra napsal:

    FandaF1 : To dřív bylo i ve Formuli1, podle mě nejlepší systém….

  3. krakra napsal:

    Mike Litoris: a přitom to není nic složitého

  4. Mike Litoris napsal:

    Ta noha ma uplne jinou barvu. Je vubec jeho?? 🙂 Ale vazne, preji rychle uzdraveni bez nasledku. Z takovych situaci mi beha mraz po zadku.
    Programatori proste nepocitali z variantou popisovanou ve clanku. System se prenastavi a uz se to nestane.

  5. FandaF1 napsal:

    * ceduľu

  6. FandaF1 napsal:

    A čo takto to vyriešiť ako nedávno to bolo v DTM, kedy jeden mechanik naviac držal ceduľou s nápisom stop a keď zdvihol, tak pretekár mohol odísť. Nazývalo sa to „lolipopman”.

Napsat komentář