Co všechno ještě sledovat v závěru letošní sezony

Boj o titul je sice rozhodnutý, přesto je v závěru letošní sezony stále hodně v sázce a určitě bude na co koukat. Na co všechno se ještě vyplatí v Bahrajnu a Abú Dhabi upřít pozornost?

Štítky: 2020 GP Bahrajnu Zveřejněno 28. 11 2020 — Lukáš Štěrovský

Testy pneumatik

V Bahrajnu Pirelli v rámci pátečních tréninků otestovalo chystané nové směsi pneumatik pro rok 2021. Ty současné pocházejí z roku 2019, jelikož na jeho konci jezdci odhlasovali, že nové sady se jim nezamlouvají a chtějí zůstat u původních specifikací. Jenže ani nové gumy pro rok 2021, které Pirelli v pátek dodalo, jim nejsou po chuti. Podle závodníků jsou příliš pomalé a nabízí jen malou přilnavost, navíc jsou těžké. Piloti by tak radši zůstali u letošní specifikace, tedy té z předloňské sezony. Pirelli už ale ústy svého šéfa pro motorsport Maria Isoly prohlásilo, že to pro něj není reálná možnost. Testovací gumy měly novou konstrukci, tvrdost jednotlivých sad zůstala stejná, piloti zkoušeli prostřední specifikaci C3. Testy budou zřejmě ještě pokračovat v Abú Dhabi.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Pirelli (@pirelli_motorsport)

Souboj o třetí místo

Poslední léta ve formuli 1 platí, že oč jasnější je situace na čele, o to nahuštěnější je to ve středu pole. Zvlášť pikantní by měl být souboj o třetí místo v Poháru konstruktérů, kde dělí Renault, McLaren, Racing Point a Ferrari jen 24 bodů! Ten původně opanoval Racing Point, než mu bylo za kopírování prvků loňského mercedesu odebráno patnáct bodů. Postupně se zvedá Renault a Ferrari, zatímco u McLarenu lze čekat spíše propad, jelikož od příštího roku přechází z motoru Renaultu na Mercedes, a tak mu francouzský výrobce jen těžko nabídne nějaká další vylepšení pohonné jednotky.

Nový chrám rychlosti?

Zatímco první závod v Bahrajnu nabídne klasickou podívanou, ten druhý se pojede po vnější verzi, tedy po takovém klikatém oválu, chcete-li. Časy na kolo budou podle odhadů pod jednu minutu na kolo a maximální rychlosti vysoké a klíčové. Týmy nasadí zcela jiné specifikace vozů podobné italské Monze. Vozy budou nastaveny na nízký přítlak. Fanoušci by se tak za týden měli dočkat úplně jiných výsledků.

10 faktů o Bahrajnu

Formule 2

Doprovodné série formule 1 nabízí mnohdy co do závodění lepší podívanou než samotná královna motorsportu. V F2 je to letos obzvláště vyhrocené. Čtyři závody před koncem vedl Mick Schumacher o 22 bodů před Callumem Ilottem o 22 bodů. Illot ale v Bahrajnu získal pole position a ztenčil ztrátu na 18 bodů, zatímco Schumacher odstartuje až desátý. Oba jezdci jsou spojováni s místem v F1 pro příští rok, navíc ze hry nejsou ani další jména jako Yuki Tsunoda, Christian Lungaard, Robert Shwartzman a Nikita Mazepin. Kdo udrží nervy na uzdě a získá titul?

Za jakých okolností bude Mick Schumacher tento víkend šampionem

Výkon Ferrari

Na základě výsledků z Turecka, kde Ferrari obsadilo třetí a čtvrté místo, se může zdát, že trápení italské stáje pomalu končí. Nová vylepšení zafungovala a jezdci si auto pochvalovali – prý zrychlilo a stalo se konzistentnějším. V Turecku však panovaly specifické podmínky (déšť a kluzká dráha) a až Bahrajn, náročný na vyvážení vozu, tak doopravdy ukáže formu rudých vozů. Po pátku to nevypadlo úplně ideálně, oba jezdci si stěžovali na své vozy (Vettel na opotřebení gum, Leclerc právě na vyvážení),  ani jeden se nedostal do nejlepší desítky.

Nová grafika

Možná jste si během druhého tréninku všimli nového prvku, a to grafiky, která na základě zajetých časů propočítá a odhaduje výsledky kvalifikace. Jedná se o nový analytický prvek od firmy The Amazon Web Services, který má pomoci fanouškům se snadněji zorientovat ve skutečné formě jednotlivých týmů a jezdců. Bere totiž v potaz i faktory jako odhadované množství paliva, motorový mód a další okem nerozeznatelné věci. Znova bude k vidění ve třetím tréninku, tak se na predikce můžete detailně zaměřit a po kvalifikaci pak porovnat, jak moc přesné byly nebo nebyly…

První elektromobil GM je dnes raritním kouskem, výrobce nechal většinu zničit