Co stojí za problémy Mercedesu? “Asi máme v autě šotka.”
Mercedes se v Malajsii zatím nepřiblížil svým standardním výkonům, když v pátek nestíhal konkurenci jak na mokru, tak i na suché dráze. Jeho jezdci dosáhli v obou trénincích jen na šesté a sedmé místo.
„Byl to obtížný den,“ hodnotí tréninky Lewis Hamilton. „Potýkali jsme se s autem, musíme se tedy podívat, co je špatně s jeho vyvážením. Doufáme, že přes noc budeme schopni vyřešit naše potíže a vylepšit naši pozici pro sobotu.“
V podobném duchu se neslo i hodnocení Valtteriho Bottase. „Bylo to očividně velmi obtížné. Kvůli dešti jsme měli omezený počet výjezdů. Ve druhém tréninku jsem taky vyjel mimo trať, což mě stálo čas a kvůli tomu jsme ztratili pár kol. Určitě nám chyběla nějaká výkonnost. Red Bull a Ferrari se zdají být velmi silní, takže máme nějakou práci, pokud zítra chceme být na čele roštu.
And minutes later his teammate @LewisHamilton follows suit…#MalaysiaGP 🇲🇾 #FP2 pic.twitter.com/loboy9UxPB
— Formula 1 (@F1) September 29, 2017
Auto obecně není tak zlé, je to jen otázka přilnavosti. Klíčová oblast, na kterou se v noci zaměříme, bude to, jak dostat maximum z pneumatik v jediném kole,“ tvrdí Fin. Podle šéfa Mercedesu ale nebude situace tak horká. Zřejmě se jedná jen o maličkost, která má ale velký vliv na výsledné chování vozu.
„Od začátku se trápíme, na mokru i na suchu, na všech pneumatikách. Potřebujeme zjistit přes noc, čím to je. Víte, že když je auto nevyvážené, tak jen všude klouže, přehříváte přední i zadní gumy, pak se nic nedaří,“ popisuje Toto Wolff.
„Malajsii můžete přirovnat tak trochu k Silverstone, řekl bych, kde jsme byli velmi dobří. Jsme dobří při vysokých rychlostech, ale zatím nejsme dobří při vysokých rychlostech v Malajsii. S vozem je něco zásadně špatně, co musíme objevit. Současné vozy jsou velmi komplexní, takže to může být jen maličkost. Asi máme v autě šotka.“
Diskuse k článku