Co stálo za Russellovým problémem s DRS?

Russell unikl penalizaci za nesprávné aktivování DRS. Proč se otevřelo?

Štítky: 2025 George Russell GP Bahrajnu Mercedes Zveřejněno 15. 04 2025 — Bára Goldmannová

George Russell i přes početné technické problémy udržel druhou pozici až do cíle, avšak posléze mu hrozilo, že o ni přijde kvůli tomu, že se mu v nesprávný čas aktivoval systém DRS. K inkriminovanému okamžiku došlo v 39. kole, kdy začal úřadovat v elektronice Britova auta šotek, kvůli čemuž přestal správně fungovat transpondér a Russell začal na livetimingu propadat. Kromě toho se mu nekontrolovatelně otevřelo DRS poté, co zmáčkl tlačítko určené pro radiovou komunikaci.

“Měli jsme nejrůznější poruchy,” zdůraznil Russell, jehož slova cituje portál PlanetF1.com. “A v jednom kole jsem zmáčknul tlačítko pro radiovou komunikaci a otevřelo se DRS. Tak jsem ho okamžitě zase zavřel a zpomalil jsem. Ztratil jsem víc, než získal. Bylo otevřené jenom na zlomek sekundy. ”

Russell byl za tento prohřešek vyšetřován, ale komisaři jej nakonec shledali nevinným. V oficiálním prohlášení stojí: “Na rovince mezi zatáčkami 10 a 11 se pokusil pomocí tohoto tlačítka kontaktovat tým, ale místo toho omylem aktivoval DRS. Systém DRS byl aktivován na vzdálenost 37 metrů na rovince dlouhé přibližně 700 metrů. Zatímco získal 0,02 vteřiny, v následující zatáčce kvůli kompenzaci ztratil 0,25 vteřiny, což potvrdila i telemetrie. Ačkoli technicky vzato došlo k porušení pravidel, sportovní komisaři rozhodli, že vzhledem k tomu, že nebyla získána žádná sportovní výhoda, nebude udělen žádný trest.”

Mezi výčet poruch, které se objevily na jeho W16, patří také selhání systému brake-by-wire, “takže jednou byl brzdový pedál dlouhý, pak krátký”, nebo špatně fungující volant.