Co přesně řekl Eddie Jordan o Audi?
Velký poprask způsobil Eddie Jordan vyzrazením toho, že automobilka Volkswagen v roce 2018 převezme Red Bull. Následně se staly zajímavé věci: nejprve Christian Horner prohlásil, že tyhle spekulace jsou “úplně mimo”. Dietrich Mateschitz potvrdil, že Red Bull s motory Renault příští rok závodit nebude, stejně jako Franzt Tost pro Toro Rosso. Zpráva o VW/Audi se…
Velký poprask způsobil Eddie Jordan vyzrazením toho, že automobilka Volkswagen v roce 2018 převezme Red Bull. Následně se staly zajímavé věci: nejprve Christian Horner prohlásil, že tyhle spekulace jsou “úplně mimo”. Dietrich Mateschitz potvrdil, že Red Bull s motory Renault příští rok závodit nebude, stejně jako Franzt Tost pro Toro Rosso.
Zpráva o VW/Audi se rychle dostala do Ameriky, kde se tento víkend jede Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich byl konfrontován dotazem, na který odpověděl:
“Uvidíme, co se stane. Tenhle příběh se řeší posledních dvacet let. Není to nic nového.”
Další detaily ale prozradit nechtěl.
Abychom se vyvarovali nepřesnostem v interpretaci, zde je přepis toho, co Eddie Jordan řekl britským divákům BBC:
“Již dlouho se spekuluje nad tím, co se stane se vztahem Red Bull a Renault. Navzdory sérii úžasných výsledků se teď jedná a jeden velmi nepěkný rozvod. Vím, že Red Bull se snažil nějakou dobu o dodávku motorů Mercedes. Mohu vás ale ujistit, že to se nestane. Což ve skutečnosti mělo vliv na vztahy přímo u Mercedesu: Niki Lauda stál o to dodávat motory Red Bullu, Toto Wolff nikoli.
Takže co teď bude s Red Bullem? Mohu vám říci, že příští dvě sezony pojedou na motorech Ferrari. Ale velkým překvapením je to, co se stane potom. A je to velká novinka. Minulý týden výkonný ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn potvrdil doktoru Helmutu Markovi a Dietrichu Mateschitzovi z Red Bullu, že VW převezme jejich tým v roce 2018. Red Bull zůstane sponzorem za částku 60 milionů eur ročně. A přestože má Volkswagen ve svém portfoliu tolik značek, můj pohled je, že to bude Audi.
A člověk, který na tomto projektu posledních 18 měsíců dělal, je bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali. Očekávám, že to bude on, kdo tým povede, možná po boku Gerharda Bergera.
Ale co bude s Renaultem? Ten bude mít svůj tovární tým poté, co převezme Lotus. Možná se ještě do detailů vloží Bernie Ecclestone a CVC, ale tahle dohoda už je dokonána.
Co ale s motory Mercedesu? Je to zajímavé, ale ty se přesunou k Manoru. Mercedes chce juniorský tým. Manor bude od Mercedesu a Williamsu kupovat některé technologie. To by mělo auto učinit daleko více konkurenceschopným. Mercedes má Pascala Wehrlaina a potřebuje mu někde najít místo. Mercedes chce také zvednou povědomí o značce v USA. Nebuďte tedy překvapeni, že druhé místo dostane Alexander Rossi.
Nezmínili jsme ještě jednu automobilku: Hondu. Existuje spousta lidí, kteří by chtěli, aby se Honda stáhla. Ale to si neumím představit. Honda by tím ztratila tvář. I kdyby se to stalo, co by bylo s McLarenem? Ten prostě nemůže mít motory Ferrari. Nebudou mít ani motory Renault, protože to Renault řekl. A k Mercedesu se vrátit nemůžou. Jsem prostě zvědavý, co se s McLarenem stane.
Motory nikdy nehrály důležitější roli v budoucnosti F1.”
Diskuse k článku