Analýza prvního týdne oficiálních testů

Už ve středu pokračují na okruhu poblíž Barcelony předsezonní testy, proto je ideální příležitost oživit si, co nabídly první tři dny.

Štítky: Předsezonní testy Zveřejněno 25. 02 2020 — Lukáš Štěrovský

Co je hlavní: Mercedes vypadá silně. Není to velké překvapení, ale i letos to zřejmě budou Stříbrné šípy, kdo vstoupí do sezony s nejlepší formou. Vyjma problému s motorem na voze Botase zažil Mercedes tři dny testování bez komplikací a jeho jezdci ovládli výsledkovou tabulku.

Rozestupy mezi jezdci.

Černým koněm by mohl být Racing Point, některé výpočty dokonce ukazují na možné boje o stupně vítězů. Podle Sergia Péreze tým ještě nikdy neměl v testech tak dobré auto, a tak není divu, že ostatní stáje se bouří. Vypadá to totiž, že Racing Point „jen“ okopíroval loňský Mercedes, od něhož bere i pohonné jednotky.

Podobně slibně vypadá i Red Bull, naopak nejasná je situace kolem Ferrari. To údajně jezdilo se sníženým výkonem pohonné jednotky a nesoustředilo se na rychlé kolo, současně ale jeho šéf Mattia Binotto prohlásil, že není tak optimistický jako vloni, kdy Scuderia ovládla testy, ale v úvodu sezony ztrácela.

Rozestupy mezi týmy.

Ferrari letos vsadilo na koncept s vyšším přítlakem, tedy opak loňské sezony. V pomalých zatáčkách červené vozy získaly na konkurenci až 0,38 sekundy, naopak v nejrychlejších zákrutách dominuje Mercedes před Red Bullem, který ale ztrácí 0,4 sekundy na rovinkách. Nejrychlejší v tomto ohledu byla překvapivě Alfa Romeo, ale jen o 0,16 sekundy před Mercedesem.

Rychlost v zatáčkách.

Skoro katastrofou byl úvodní testovací blok pro Haas. Testy přerušily zatím jen dvě nehody, a v obou hrál roli americký tým. Nejprve chyboval Romain Grosjean, další den vyjel z dráhy vinou mechanického selhání i Kevin Magnussen. Oba vozy navíc na rovince ztrácely skoro 40 km/h.

Co se týče Renaultu, vypadá to na velkou neznámou. Jezdci si sice vůz pochvalují, ale většinu času jezdili kratší stinty s měkkými pneumatikami. Naopak jasné zlepšení prokázal Williams, který skončil jen 0,014 sekundy za Ferrari. Kdeže loňské sněhy jsou… spokojenost vládne také u McLarenu, který bez potíží dokončil svůj program a dle vlastních slov zažil nejlepší testy za poslední roky. V dlouhých výjezdech ztrácel 0,6 sekundy na kolo na Mercedes, což z něj činilo dokonce druhý nejlepší tým.

Závodní simulace.

Jak ukazuje přiložená tabulka, vozy byly v prvních třech testovacích dnech velmi spolehlivé. Celkem odkroužily 3940 kol a i zde byl nejpilnější Mercedes s 494 okruhy před Red Bullem, moc nezaostaly ani Alfa Romeo a McLaren.

Počet kol.

Diskuse k článku

Napsat komentář