Co je nového na Alfě Romeo C41

V pondělí tým sídlící ve Švýcarsku představil nový monopost C41, se kterým budou i letos jezdit Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi. Jaké změny Alfa na voze oproti loňsku provedla?

Štítky: Alfa Romeo Zveřejněno 23. 02 2021 — Lukáš Štěrovský

Monopost Alfy je zatím asi nejmenší inovací ze třech nových představených vozů. Největší změnu nabízí upravený čumák, na který tým uplatnil povolené dva vývojové žetony.

Oproti loňskému vozu C39 je nos, respektive jeho špička, podstatně užší a má odlišný tvar. Zmizely dva vstupní otvory pro vzduch. Podle svých slov se tým pokusil optimalizovat obtékání vzduchu v celé přední části vozu, která doznala změn od předního křídla, přes brzdy až po deflektory.

Trendem posledních dvou let je širší nos, který letos následuje i Alfa. Je však třeba najít kompromis; širší nos může kvůli nižšímu tlaku proudícím pod ním vytvářet větší přítlak ve vyšších rychlostech, a při špatném vyladění naopak generovat jen malý přítlak při nízké rychlosti.

V takovém případě je narušeno proudění vzduchu na celém voze. Nos nebude vzduch správně usměrňovat na deflektory, podlahu a difuzor a vůz tak aerodynamicky nebude fungovat.

Potíž je ale i s extrémně úzkým nosem. Jednak musí být tužší kvůli splnění podmínek nárazových testů, jednak se s ním hůře usměrňují víry od předního křídla. Zjednodušeně řečeno čumák vozu nemá takový „rozsah“. Tak uvidíme, jak se s novou výzvou popasovala Alfa.

Jinak si je vůz C41 relativně podobný, vyjma zúžené podlahy u zadních kol, což ale vlivem pravidel platí pro všechna nová auta.

Nová Alfa Romeo C41