Cíle týmů pro rok 2025 – 2. část

Jen několik týdnů nás dělí od startu nové sezóny. Do té doby můžeme jen spekulovat, jak se bude jednotlivým týmům dařit. Nad čím ale spekulovat nemusíme je to, s jakými cíli každý z týmů do nové sezóny vstupuje. Někdo se nebojí přiznat, že letošní sezónu obětuje té příští, jiný tým samozřejmě cílí na mistrovský titul.…

Štítky: Aston Martin Ferrari McLaren Mercedes Red Bull Zveřejněno 9. 01 2025 — Dominik Kovář

Jen několik týdnů nás dělí od startu nové sezóny. Do té doby můžeme jen spekulovat, jak se bude jednotlivým týmům dařit. Nad čím ale spekulovat nemusíme je to, s jakými cíli každý z týmů do nové sezóny vstupuje. Někdo se nebojí přiznat, že letošní sezónu obětuje té příští, jiný tým samozřejmě cílí na mistrovský titul. V druhé a poslední části se zaměříme na týmy od prvního do pátého místa v uplynulém ročníku.

Aston Martin

Britská stáj míří do letošní sezóny nikoliv s cíli výkonovými, ale cíli vývojovými. To spolu může úzce souviset, nicméně důležitější, než jednotlivé výsledky bude skutečný pokrok směrem ke špičce startovního pole, kam Aston Martin dlouhodobě míří.

Aston Martin má obří zbraň v podobě Adriana Neweyho. Ta však nabyde funkčnosti až v roce 2026. Letošní rok je o tom, aby se Aston Martin co nejlépe připravil na změnu pravidel, která je velkou šancí ke skoku kupředu.

Mercedes

U Mercedesu je cesta k lepším zítřkům v rámci rozšíření výkonnostního okna. Monopost W15 byl na několika okruzích pekelně rychlý, na těch dalších byl s přehledem daleko za trojicí McLaren, Ferrari a Red Bull.

Důležitým úkolem také bude připravit nováčka Kimiho Antonelliho na život pilota F1. Italský talent je bezpochyby velmi rychlý, jeho úkolem však bude minimálně v prvních závodech monopost W16 dovést neponičený do cíle. Po 12 sezónách v Mercedesu se Lewis Hamilton vydal do Ferrari a George Russell tak poprvé v Mercedesu okusí roli lídra týmu.

Osvědčí se? Pokud by měl se svým novým týmovým kolegou problémy, na stole může být také odchod do jiného týmu. Russellovi totiž na konci sezóny skončí smlouva.

Red Bull

Rok 2024 byl pro Red Bull vystřízlivěním. Obhájce obou titulů se potýkal nejen se ztrátou výkonnosti, ale také s mocenskými boji uvnitř stáje, díky kterým byl na stole i odchod hvězdného Maxe Verstappena. Ten nakonec svůj trůn uhlídal a stal se počtvrté v řadě mistrem světa. Mezi týmy ale Red Bull titul neobhájil a skončil až třetí.

Verstappen apeluje na to, aby Red Bull vyřešil slabiny posledního monopostu a odstranil je u RB21. Tituly v obou šampionátech jsou jasným cílem. Bude to ale nesmírně těžké. Velkou neznámou je druhý pilot Red Bullu Liam Lawson. Ten je sice od začátku jasnou dvojkou týmu, ale zároveň musí dokázat, že dokáže doručit mnohem lepší výsledky než jeho předchůdce Sergio Pérez, který se v roce 2024 v monopostu RB20 nebývale trápil.

Ferrari

Jako každý rok je stáj Ferrari ve světle reflektorů. Letos bude na očích ještě o něco více a to díky angažování Lewise Hamilton. Italská stáj bude mít sestavě sedminásobného mistra světa poprvé od roku 2006, kdy za Ferrari naposledy závodil Michael Schumacher.

Otazníků je spousty. Jaká bude chemie mezi Leclercem a Hamiltonem? Ožije Hamilton v novém týmu? Bude mít vůbec Ferrari vůz na titul?

Ferrari v roce 2024 hodně ztratilo díky vkročení do slepé uličky vývoje, kdy zejména na začátku léta ztrácelo oproti konkurenci. Rok 2025 by měl být rokem, kdy Ferrari nechce tyto chyby opakovat a maximalizovat své šance na mistrovské titul. Piloty k tomu má více než dobré.

McLaren

McLarenu chybělo v minulém roce k dokonalosti již jen jediná věc. Mistrovský titul v poháru jezdců. Pro rok 2025 je tým z Wokingu na základě závěru loňské sezóny papírovým favoritem. Pokud tomu tak skutečně bude, Lando Norris je favoritem na zisk mistrovského titulu.

Co ale Oscar Piastri. Rok 2024 byl pro něj rozhodně lepší, než rok 2023. Podobně, ne-li větší krok však bude muset udělat i v letošním roce. A pokud se tak stane, je úkolem McLarenu, aby své piloty vedl k maximalizaci výsledků. V minulém roce vznik pojem “papaya rules”, který ale nakonec udělal více škody, než užitku.

Pro rok 2025 je jasným cílem profesionálnější a zodpovědnější přístup ke správě pilotů. Z pohledu techniky se McLaren rozhodně zaměří na rychlost v pomalejších zatáčkách, kde měl monopost MCL38 pravděpodobně největší slabinu.