Cíle týmů pro rok 2025 – 1. část

Každý z týmů má před letošní sezónou určitá očekávání. Co je cílem každého z nich v roce 2025?

Štítky: Alpine Haas Racing Bulls Sauber Williams Zveřejněno 8. 01 2025 — Dominik Kovář

Jen několik týdnů nás dělí od startu nové sezóny. Do té doby můžeme jen spekulovat, jak se bude jednotlivým týmům dařit. Nad čím ale spekulovat nemusíme je to, s jakými cíli každý z týmů do nové sezóny vstupuje. Někdo se nebojí přiznat, že letošní sezónu obětuje té příští, jiný tým samozřejmě cílí na mistrovský titul. V první části se zaměříme na týmy z druhé poloviny pole.

Sauber

Tým z Hinwillu zažil velmi špatný rok a jen málo chybělo k tomu, aby podruhé ve své historii skončil v sezóně bez bodu. Jediným bodovým umístěním nakonec bylo osmé místo Zhou Guanyua z GP Kataru. Upgrady v závěru sezóny pomohly a Sauber byl bodovaným příčkám blíže.

V roce 2025 vyráží Sauber na závodní tratě s novou jezdeckou dvojicí. Lídrem týmu bude Nico Hülkenberg, který v Haasu patřil k nejlepším pilotům uplynulé sezóny. Vedle něj se bude učit Brazilec Gabriel Bortoleto, který do F1 přichází jako čerstvý šampion F2.

Tým bude procházet přeměnou v tovární Audi. Sauber má několik měsíců na to, aby vychytal chyby a byl respektovaným továrním týmem. Očekává se, že Sauber letos posbírá více bodů, ale nebude to stačit na více, než boj ve druhé polovině startovního pole.

Williams

Rok 2025 je pro Williams šancí pro maximalizaci příležitostí, které nový monopost nabídne. Nově je totiž v týmu Carlos Sainz, který patří k nejzkušenějším a nejlepším jezdcům ve startovním poli. Po čtyřech letech ve Ferrari bude mít jistě co nabídnout.

Williams se zároveň nebál přiznat, že letošní sezónu je připraven obětovat pro vývoj monopostu pro rok 2026, kdy dojde ke změně pravidel. To ale neznamená, že se Sainz s Albonem budou “krčit” na konci startovního pole.

Cílem Williamsu v roce 2025 není bojovat o pódia a vítězství, ale o pokračování restrukturalizace a zavádění procesů, které vedou k tomu být úspěšným týmem. Od Williamsu se letos očekává méně chyb, méně rozbitých monopostů a s tím více bodů.

Racing Bulls

Racing Bulls v minulém roce zaostávali ve vývoji a z poměrně solidně rozjeté sezóny a šestého místa v poháru konstruktérů z toho nakonec byla osmá příčka. To se v letošním roce nesmí opakovat.

Tým z italské Faenzy však trochu bojuje s hledáním identity. To, že se tým přejmenuje na Racing Bulls a bude mít třetí oficiální název za poslední tři roky, je to nejmenší. Red Bull chce mít ze svého sesterského týmu opět tým, který vychovává hlavně juniory.

Prvním krokem je angažování Isacka Hadjara, který zaplnil místo po Liamu Lawsonovi. Yuki Tsunoda za RB pravděpodobně odjede svou poslední sezónu. Práce se dvěma “choleriky” v jednom týmu bude náročná, ale každý z pilotů o něco bojuje. To by mělo týmu pomoci v boji ve středu pole.

Haas

Americká stáj byla v roce 2024 jedním z příjemných překvapení. Body sbíral hlavně Nico Hülkenberg, který však letos zamířil do Sauberu. Dvojice Esteban Ocon a Oliver Bearman je neznámou. Jak si sednou? Ocon je známý, že se svými týmovými kolegy příliš nevychází..

Haas může jistě těžit z technické spolupráce s Toyotou, která se ale pravděpodobně naplno projeví až v roce 2026. Vzhledem k potenciálu týmů okolo bude pro Haas těžké udržet laťku, kterou v minulém roce nastavil. Nízký rozpočet amerického týmu může mít negativní vliv na letošní sezónu – bude záležet na tom, jak moc chce Haas obětovat letošní rok pro ten příští.

Alpine

Francouzská stáj patří k největším zklamáním a zároveň největším překvapením roku 2024. Jak se to mohlo stát? Z prachbídného průběhu uplynulého ročníku se nakonec vyklubalo dvojité pódium v Brazílii a forma, díky které Alpine v závěru roku pravidelně okupovalo bodované příčky.

Alpine věří v pokračující vzestupnou tendenci a pravidelný boj o body. Problém může být v jezdecké sestavě. Jacku Doohanovi se zatím příliš nevěří a je na týmu, aby svého nového pilota co nejvíce podpořil.

Rok 2025 je navíc posledním rokem, kdy bude mít Alpine vlastní motory. Od roku 2026 přechází na pohonnou jednotku Mercedesu. Technická část týmu bude jistě již nyní pracovat na tom, aby se monopost pro sezónu 2026 s novým motorem sžil co nejlépe.