Cíle Audi jsou příliš optimistické, říká bývalý pilot
Desetinásobný vítěz velké ceny F1 Gerhard Berger považuje ambice Audi za přehnaně optimistické. Příkladem dává současné šampiony Red Bull Racing.
Rokem 2026 zahájí F1 novou éru technických pravidel. Během této éry vstoupí do královny motorsportu poprvé v historii německá automobilka Audi. Audi přebírá tým Sauber, který má ve formuli 1 více než 30-ti letou historii. Šéfem týmu bude Andreas Seidl a dokonce známe jméno prvního pilota. Za Audi bude jezdit Němec Nico Hülkenberg. Kdo ho doplní, stále ještě není jasné, i když je nadále největším favoritem Carlos Sainz.
Cílem Audi je do tří let od vstupu do F1 bojovat vítězství, v lepším případě i tituly. Tovární tým by samozřejmě měl mít ambice co nejvyšší, ale bývalý pilot a desetinásobný vítěz velké ceny F1 Gerhard Berger německou automobilku varuje před přehnaným očekáváním.
“Německý prémiový výrobce je pro formuli 1 velkým obohacením. Vstup do nejvyšší třídy motorsportu byste ale neměli podceňovat. Chce to trpělivost a málo chyb. Pamatuji si Red Bull. Tehdy jsem k nim měl blízko a navzdory Adrianu Neweymu jim díky pár chybám trvalo šest let, než se stali vítězným týmem,” řekl Berger.
Jako další příklad uvedl Berger dominanci Ferrari: “Vzpomeňte si na Ferrari. Navzdory Michaelu Schumacherovi a ideální sestavě v podobě Jeana Todta, Rosse Brawna a Roryho Byrnea jim trvalo pět let, než získali tituly.” Pokud bychom chtěli Bergera doplnit, ani úspěch Mercedesu nepřišel ze dne na den. Nejúspěšnější stáj 21. století získala tituly “až” ve své páté sezóně po návratu do F1 jako továrního týmu.
V žádném případě by ale nemělo přijít podcenění ani z druhé strany, tedy strany konkurence, expertů a fanoušků. Německé automobilky šly vždy tvrdě (a většinou úspěšně) za úspěchem, ostatně Audi v každém odvětví motorsportu, do kterého vkročilo, bylo úspěšné. Formule 1 je ale jiný svět, mnohem sofistikovanější. Na výsledky a celkovou cestu Audi k nejvyšším příčkám si budeme muset ještě několik měsíců počkat.