Chystají se změny pravidel kolem využití safety caru

Pravidla zahrnující fázi Safety Caru budou možná od roku 2022 poupravena tak, aby předcházela zmatkům, které nastaly během posledního závodu sezony 2021 v Abu Dhabí, kde došlo k výraznému ohnutí těchto regulí.

Štítky: FIA Michael Masi Pravidla Safety car Zveřejněno 1. 02 2022 — Vašek Štěpánek

Jeden z vysoce postavených manažerů FIA Peter Bayer potvrdil, že Mezinárodní automobilová federace FIA pracuje hned s několika možnostmi, jak zlepšit a hůře odcházet sporné situace, kdy na trať musí vyjet Safety Car.

Bayer naznačil možnost inspirovat se americkými NASCAR, kde platí, že pokud na trať vyjede zpomalovací vůz v posledních dvou kolech závodu, kola se nepočítají a absolvují se až po zajetí Safety Caru zpět do boxů, dojde tak k úplné neutralizaci.

Safety car v červeném

FIA ale připouští, že toto pravidlo by ve formuli 1 bylo těžké zavést, a to kvůli palivu. „V F1 je dané množství paliva na závod a kdyby se najednou navýšil počet kol, se kterým jinak týmy počítají, mohlo by dojít k nemalým komplikacím.

Také jsme se ptali jednotlivých týmů, zda je pro ně i nadále důležité, aby se závody nedojížděly za neutralizovaných podmínek za Safety Carem a stáje nám jednoznačně odpověděly, že ano a my jsme nyní v nesnadné situaci,“ popsal Bayer.

Další změnou má být rádiová komunikace během Grad Prix. Původně se uvažovalo o úplném zrušení, nyní ale bylo oznámeno pokračování těchto konverzací. Klást otázky ale budou moci jen vybraní zaměstnanci týmu.

Mělo by ale jít o rádiovou komunikaci mezi zaměstnanci týmu a komisaři, ředitel závodu by podle všeho měl mít klid na práci a nebude smět být rušen okolními vlivy. U této příležitosti také FIA oficiálně uvedla, že pozice Masiho coby ředitele závodů je nejistá.

Podcast: Vše podstatné o infarktovém restartu desetiletí