Chystá Toyota návrat do F1?
Na začátku století dopadla pro Toyotu účast v královně motorsportu neslavně. Je čas na velký návrat do F1?
Toyota vstoupila v roce 2002 do formule 1 s obřími plány. Vítězství a tituly měly být cílovou stanici japonské automobilky. Toyota nakonec dosáhla pouze na několik dílčích úspěchu v podobě umístění na stupních vítězů – vítězství ani titul se nikdy nedostavil. Po roce 2009 pod vlivem ekonomické krize Toyota ukončila své aktivity v F1.
15 let po odchodu z královny motorsportu na scénu prosakují informaci o možném návratu. Toyota údajně jedná s Haasem o sponzorství. Jednalo by se o partnerství, které jsme mohli v posledních letech vidět u Sauberu s Alfou Romeo. U sponzorství by to však neskončilo. Toyota by měla mít zájem o podílení se na výrobě jednotlivých dílů a podvozku pro rok 2026. Motor už by do roku 2026 pravděpodobně vyvinout nestihla, ale ani tato varianta není pro budoucnost vyloučená.
Rostoucí popularita F1 láká nové automobilky
Zájmu další automobilky není divu. Popularita F1 rok od roku roste. Už za dva roky se do šampionátu zapojí automobilky Audi a Ford, další automobilka se ve spojení s Andretti Racing snaží o zisk “povolenky” (Cadillac). Zájem největšího prodejce aut na světě je tak pochopitelným vyústěním aktuální situace. Toyota se navíc v motorsportu aktivně (a úspěšně) angažuje – ve vytrvalostním šampionátu WEC a rallyovém šampionátu WRC vyhrává tituly.
Haas je připraven růst dál
Haasu se zatím v aktuální sezóně daří a vypadá to, že může být nejlepším týmem ze středu pole. Celý tým působí mnohem profesionálněji než v posledních let a spojení s takto významnou automobilkou by znamenalo nejen finanční, ale technologickou vzpruhu, která by Haasu jistě pomohla růst dál.