Chování ostatních šéfů je falešné a ubohé, útočí šéf Mercedesu

FIA vydala novou technickou směrnici, která má pomoci zmírnit nebo zcela odstranit skákání vozů. Změnu, i když asi trochu jinou, si přál především Mercedes. Reakce ostatních šéfů se ale nelíbí Totu Wolffovi, který své kolegy nazval falešnými a ubohými.

Štítky: Mercedes Pravidla Toto Wolff Zveřejněno 19. 06 2022 — Vašek Štěpánek

Nová pravidla s ground efektem nejvíce postihla Mercedes, který se z bojů o vítězství a tituly propadl na začátek středu pole a v tuto chvíli nestíhá prvním dvěma týmům. Největší překážka stříbrných šípů k návratu na špičku pole je údajně poskakování monopostu.

Mercedes už od úvodu sezony upozorňuje na rizika, která porpoising může přinést a hlasitě volal po změně. Ta před víkendem v Kanadě přišla – FIA vydala novou technickou směrnici, která má lépe hlídat a snížit úroveň vibrací na letošních autech.

Názory na nové pravidlo se liší – i když je hezké vidět snahu FIA bojující za zdraví a komfort jezdců, není správné měnit pravidla hry v průběhu sezony. Takový názor má například Otmar Szafnauer, Christian Horner nebo Günther Steiner.

Lídr Mercedesu Toto Wolff je ale z reakce svých kolegů překvapen a zklamán. Podle Rakušana je jasně vidět politická hra ostatních šéfů, kteří si raději ponechají výkonnostní výhodu na úkor bezpečnosti svých závodních jezdců, což je podle Wolffa nepřípustné.

„Tohle je sport, ve kterém se každý snaží udržet svou výkonnostní výhodu nebo nějakou další získat. Rozumím tomu, ve formuli 1 se pohybuji už hodně let a vím, o co ostatním týmům a jejich šéfům jde, ale nemělo by to platit, když mluvíme o bezpečnosti.

Tahle situace zašla až příliš daleko, v Baku to bylo šílené. Vím, že si každý bude myslet, že i nám jde o smazání výhody ostatních a dává to smysl. Nejsme ale jediný tým, který má problémy s tímto skákáním, nebo jak to chcete nazvat.

Snad v každém týmu se najde alespoň jeden jezdec, kterého v Baku bolely záda, nebo ztratil brzdný bod do zatáčky anebo měl rozmazané vidění. To by se určitě nemělo stávat a je smutné, že se zde nachází lidé, kteří to nechtějí řešit,“ stěžoval si Wolff.

Šéf stříbrných šípů své kolegy proto označil za falešné a ubohé. „Ti, kteří nabádají své jezdce, aby vibrace na vozech zlehčovali jsou ubozí. Teď se nebavíme o výkonu, ale o bezpečí všech jezdců, kteří musí tahle tuhá auta řídit.

Je to od nich falešné, protože s tím má problémy každý. My se snažíme na to upozornit a máme snahu najít řešení, které bude brát zřetel na zdraví a bezpečí jezdců. Myslím, že to je záměr každého šéfa, jejich jednání ale přizpůsobují tomu, aby neztratili svou výhodu.

Jak už jsem zmiňoval, nejde jen o nás. Poskakováním trpíme všichni, pilot Red Bullu také tvrdil, že jej bolí záda. Stížnosti ale můžete vidět i u Estebana Ocona, Daniela Ricciarda nebo Kevina Magnussena. Nejde to jen od nás,“ upozornil konspirační teoretiky Wolff.

Jednání Christiana Hornera odpovídá stížnosti šéfa Mercedesu. Lídr Red Bull hlasitě kritizoval novou technickou směrnici a podle jeho názoru by se pravidla uprostřed sezony neměla nijak měnit. Sám ale bojuje za zvýšení rozpočtových stropů, a to už během letošní sezony…