Chcete zaujmout mladou generaci? Tak pojďme dělat reklamu Disneymu, říká Ecclestone

Šéf F1 nerozumí snahám o přilákání pozornosti náctiletých, kteří dle něj mají hluboko do kapsy a nemohou si koupit nic z toho, co jeho sport propaguje.

4 Štítky: Bernie Ecclestone Sociální sítě Zveřejněno 14. 11 2014 — Tomáš Bohuslav

Šéf F1 nerozumí snahám o přilákání pozornosti ze strany náctiletých, kteří podle něho mají hluboko do kapsy a nemohou si dovolit pořídit nic z toho, co jeho sport propaguje.

Jak získat královně motorsportu nové fanoušky z řad mladé generace, to je téma, jež se v poslední době objevuje v médiích s železnou pravidelností. V důsledku klesajících čísel televizní sledovanosti napříč celým světem hledají představitelé jednotlivých týmů nové cesty, kterými by rádi oslovili především mladší publikum, například prostřednictvím sociálních sítí. Berniemu Ecclestoneovi coby zástupci společnosti CVC, která je držiteli marketingových práv na formuli 1, se však tento trend příliš nezamlouvá.

„Nezajímá mě tweetování, Facebook a všechny ty nesmysly,“ říká Ecclestone v rozhovoru pro Campaign Asia-Pacific na téma, kterým směrem by se tento sport měl v budoucnosti vydat.

„Snažil jsem se tomu přijít na kloub, ale každopádně jsem příliš staromódní. Neviděl jsem v tom žádnou hodnotu. A nevím, co takzvaná dnešní ‚mladá generace‘ opravdu chce. Co je to?“

Svůj názor opírá o to, že většina produktů, které formule 1 propaguje, je této věkové skupině stejně lhostejná:

„Pokud máte značku, kterou chcete dostat před několik stovek miliónů lidí, můžu to pro vás jednoduše udělat pomocí televize. Vy mi teď říkáte, že musím najít kanál, jak přimět patnáctileté sledovat formuli 1, protože chce někdo před ně postavit novou značku? Ani přinejmenším je to nebude zajímat.“

„Malé děti uvidí značku Rolex, ale koupí si snad nějaké hodinky? Nemůžou si to dovolit. Nebo náš další sponzor, UBS – tyhle děti bankovnictví nezajímá. Vždyť nemají dost peněz na to, aby si je mohly dát do těch zatracených bank.“

„To je to, co si myslím. Nevím, proč se lidé chtějí dostat k této takzvané ‚mladé generaci‘. Proč to chtějí? Je to kvůli tomu, že jim chtějí něco prodat? Většina dětí nemá žádné peníze. Radši se dostanu k sedmdesátiletému člověku, který má spoustu hotovosti.“

Chtějí-li tedy představitelé jednotlivých stájí opravdu cílit na mladistvé publikum, navrhuje Ecclestone změnu marketingové filozofie.

„Takže tu není žádný důvod pro to, abychom se pokoušeli dostat k těmto dětem, protože si tady stejně žádný produkt nekoupí. A pokud marketéři na toto publikum cílí, pak by možná měli dělat reklamu Disneymu,“ uzavírá šéf F1.

Diskuse k článku

Napsat komentář