Chceme jiné pneumatiky do mokra, volají jezdci

Mistr světa formule 1 Max Verstappen a Charles Leclerc naléhají na dodavatele pneumatik Pirelli, aby zapracoval na pneumatikách do mokra.

Štítky: Max Verstappen Pirelli Red Bull Zveřejněno 12. 10 2022 — Jiří Košta

Při Velké ceně Japonska týmy nasadily přechodné pneumatiky navzdory stojaté vodě a sprejům ze strachu z použití modré do extrémního mokra, která má problémy se zahříváním a není považována za vhodnou k použití.

Až když FIA požadovala použití extrémních pneumatik, jezdci je nasadili, ačkoliv byli rychle opuštěni, když závod po dvouhodinovém zpoždění pokračoval.

Vzhledem k tomu, že Velká cena Singapuru se jela také za podobných podmínek – kdy se týmy za každou cenu vyhýbaly mokré pneumatice a start závodu byl posunut o hodinu zpět – dvojnásobný mistr světa Verstappen a Leclerc oba vyzvali Pirelli ke zlepšení svého produktu.

„Nechci do nikoho rýpat, ale myslím, že potřebujeme lepší pneumatiky do deště,” vysvětlil Verstappen médiím.

„Kdybyste viděli, co jsme mohli dělat v 90. letech nebo na počátku 20. století, s množstvím vody na trati, je to velký rozdíl oproti dnešku. Jsem velmi rád, že mám pár testovacích dnů a vyzkouším všechny různé druhy pneumatik, ale potřebujeme lepší pneumatiky do deště.

Extremes jsou prostě pomalé a nemohou unést velké množství vody. Proto se každý vždy snaží přepnout velmi rychle na přechodné, protože je to prostě mnohem rychlejší na kolo.

Z jednoho kola na druhé jste mohli vidět, že jsme dnes šli z Extreme do Inters a jeli jsme téměř o pět sekund rychleji, a to je prostě příliš velké.

To je důvod, proč opravdu nikdo nechce jet na těch do mokra. Ale když to srovnáte s obdobím před 20 lety, bylo by to naprosto v pořádku. Takže musí být kritika, protože jsem velmi rád, že mohu pomoci.

Možná bychom mohli zorganizovat více testů na mokru a spolupracovat [s Pirelli] na hledání lepších pneumatik, abychom měli alespoň příležitost skutečně jezdit na mokru a ne vždy jezdit jen jako dvě kola na těch do mokra, přepnout na přechodné a říkat tomu mokrý závod, protože mokrý závod se také normálně jezdí za hustého deště.“

Jak si povede Audi RS Q E-Tron Rally Dakar v závodě dragsterů?