“Chaos” vyrobilo ředitelství závodu
Pilot Red Bullu Max Verstappen obviňuje ředitelství závodu za chaos, ke kterému došlo na konci Velké ceny Austrálie, kdy došlo k několika kolizím a nuceným odstoupením.
Incident, při kterém jezdec Haas Kevin Magnussen narazil do zdi a ztratil pneumatiku, vyústil v červenou vlajku a restart startovního roštu.
Kvůli tomu Carlos Sainz z Ferrari dostal pětisekundovou penalizaci za kolizi s Fernandem Alonsem, dva jezdci Alpinz Esteban Ocon a Pierre Gasly se navzájem vyřadili, zatímco pilot Williamsu Logan Sergeant najel přímo do zadní části AlphaTauri Nycka de Vriese.
Verstappen, který závod vyhrál, obviňuje z chaosu a masakru ředitele závodu a rozhodnutí, která přijali.
„Myslím, že je to docela jasné, jen jsem nechápal, proč potřebujeme červenou vlajku,” řekl Nizozemec po závodě.
„Myslím, že kdybychom měli Safety Car a pak bychom měli jen normální letmý start, neměli bychom všechny ty nehody a pak bychom měli normální konec. Takže nakonec vytvořili ty problémy oni.”
Poté, co Verstappen na začátku závodu prohrál s oběma Mercedesy, hovořil také o své zranitelnosti při závěrečném restartu.
„Myslím, že můj start byl o něco lepší než to, co jsem měl předtím, takže jsem z toho byl šťastný, protože pneumatiky byly opravdu, opravdu studené,” řekl v rozhovoru.
„Ale pak jsem viděl opakované záběry a byl za námi jen velký chaos. Takže tak to někdy chodí.”
Verstappenovu pozici na startovním roštu při druhém restartu však fanoušci zpochybnili poté, co se dvojnásobný mistr světa zastavil až na samé hranici svého startovního pole.
Fernando Alonso a Esteban Ocon byli nedávno potrestáni za podobné manévry v Džiddě a Bahrajnu.
„Abych k vám byl upřímný, myslím, že jsem brzdil trochu pozdě a pak jsem trochu ztratil reference,” připustil Verstappen.
„Ale pak jsem se podíval a měl jsem ještě prostor. Vlastně jsem se posunul trochu dopředu a ano, bylo to opravdu na limitu. Ale limit je na limitu, není to nad limit.”